Počas jesenných týždňov zverejnil koncern JLR detaily o viacerých zmodernizovaných produktoch. V prípade značky Jaguar sme uprostred septembra hovorili o type F-Pace, pred tromi týždňami došlo súčasne na nositeľov označení XE a XF. Britský výrobca teraz inovuje aj svoje menšie SUV. Zoznamom zásahov neprekvapuje, dotkli sa dizajnu, interiéru i techniky.

Facelift modelu E-Pace prináša najmä očakávané zmeny. Navonok neboli zásadné, automobilka upravila masku chladiča, predný nárazník a diódové svetlomety s denným podpisom v tvare dvojitého písmena J. Dekoratívny detail na blatníkoch teraz obsahuje emblém šelmy. V zadnej časti sa objavili svetlá s modifikovanou grafikou, odlišná je tiež výplň nárazníka. Na ocot nezostali ani disky kolies.

Dizajn modelu E-Pace sa menil najmä v predných partiách.
Dizajn modelu E-Pace sa menil najmä v predných partiách.
Zdroj: Jaguar

Po vzore skôr omladených súrodencov sa v interiéri SUV objavil nový volant a modernejší infotainment Pivi Pro, ktorý využíva zakrivenú obrazovku s uhlopriečkou 11,4 palca a dve SIM karty. Pod ním sa nachádza upravená centrálna konzola. Obsahuje odlišný volič prevodovky a väčší odkladací priestor, ktorého súčasťou je bezdrôtová nabíjačka telefónu. Výrobca okrem toho siahol po hodnotnejších materiáloch. Vybavenie je rozšírené, pribudla napríklad filtrácia vzduchu či digitálne spätné zrkadlo.

Ako sme predpokladali, facelift neobišiel zoznam motorov reagujúci na blížiace sa sprísnenie emisných noriem. Dovedna bude na výber osem verzií. Prevahu má benzín, ktorého paletu otvára 1,5-litrový trojvalec s výkonom 118 kW (160 k). Predné kolesá poháňa cez osemstupňovú samočinnú prevodovku. Nad ním stoja tri formy dvojlitra dosahujúceho 147 kW (200 k), 184 kW (250 k) alebo 221 kW (300 k), vždy s deväťstupňovým automatom a pohonom oboch náprav.

Do interiéru SUV sa dostal nový volant i infotainment.
Do interiéru SUV sa dostal nový volant i infotainment.
Zdroj: Jaguar

Najsilnejší zážihový variant sa volá P300e, ide teda o plug-in hybrid. K spomínanému trojvalcovému agregátu naladenému až na 147 kW (200 k) pridáva elektromotor produkujúci 80 kW (109 k). Zrýchlenie na stovku vďaka tomu zvláda za 6,5 sekundy a jeho batéria s kapacitou 15 kWh vystačí podľa oficiálnych údajov na 55 kilometrov. Aj v tomto prípade má E-Pace inteligentný systém 4x4. 

S výnimkou modelu PHEV využívajú všetky zážihové verzie Angličana mild-hybridnú technológiu. Na strane nafty chýba pri základnom exemplári, ktorý má dvojliter posielajúci 120 kW (163 k) na prednú nápravu cez šesťstupňový manuál. Alternativou je kombinácia s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Tá už má 48-voltový okruh, elektrifikované je tiež silnejšie vyhotovenie s maximom 150 kW (204 k).

Pohon všetkých kolies prešiel zmenami a pri stabilnej rýchlosti odpája zadnú os. E-Pace 300 Sport má špecifickú verziu techniky s dvomi spojkami vzadu. Vďaka tomu vie 100 % krútiaceho momentu preniesť na jedno koleso, pričom zmena mu zaberie iba 0,1 sekundy. Všetky exempláre britského SUV so systémom AWD majú okrem toho technológiu Adaptive Surface Response prispôsobujúcu sa aktuálnym podmienkam.

Šesť z ôsmich modelov využíva pohon všetkých kolies.
Šesť z ôsmich modelov využíva pohon všetkých kolies.
Zdroj: Jaguar

Jaguar šiel pri technických zmenách do hĺbky a výrazne upravil platformu, čo nie je pri facelifte bežné. Zmenili sa napríklad úchyty motora či zavesenia predných kolies. Vykonané zmeny mali priniesť menej vibrácií a zabezpečiť lepšiu akustiku v interiéri. Začiatkom budúceho roka si to budú môcť vyskúšať prví zákazníci, na domácom trhu už britská automobilka spustila predaj omladeného modelu E-Pace. Ceny vozidla sa tam začínajú na úrovni 32 575 libier (35 930 eur).