ikona

Novinky ID. Roomzz: Kráľ elektrických SUV od VW

Foto: Volkswagen

15.4. 16:06 Nemci odhalia na šanghajskom autosalóne predzvesť vozidla, ktorého sa dočkáme v roku 2021. Jeho parametre by sa výrazne meniť nemali.

Volkswagen uvedie v blízkej dobe do predaja množstvo elektromobilov. Valná väčšina využije modulárnu platformu MEB, pričom okrem materskej značky to platí aj pre ďalších členov koncernu. Napríklad česká Škoda chystá sériový produkt vychádzajúci zo štúdie Vision iV. Kráľ elektrických SUV od skupiny VW príde o dva roky a vo forme konceptu volá ID. Roomzz.

Z tohto konceptu sa už onedlho vykľuje sériový elektromobil
Z tohto konceptu sa už onedlho vykľuje sériový elektromobil
Zdroj: Volkswagen

O príprave tohto vozidla informovala nemecká automobilka začiatkom mesiaca, naživo ho plánuje predviesť v Šanghaji. Nakoniec ho na súkromnom podujatí predstavila ešte pred začiatkom výstavy. Dizajnovo napĺňa očakávania dané služobne staršími členmi rodiny či hŕstkou zverejnených náčrtov, ale taktiež prináša niečo nové. So súrodencami si túto novinku určite nepomýlite.

VW ID. Roomzz prichádza s mohutnou karosériou obsahujúcou masívne blatníky a množstvo jednoliatych plôch. V prednej časti ich rozbíjajú svetlomety prepojené dvomi LED pásmi obsahujúcimi logo a tiež zaujímavo riešený nárazník, ktorý veľké chladiace otvory supluje množstvom lesklých plôšok. Obdobný motív vyznávajú jednoliate koncové svetlá z organických diód.

Štúdia má posuvné dvere a karosériu bez stredového stĺpika
Štúdia má posuvné dvere a karosériu bez stredového stĺpika
Zdroj: Volkswagen

Už na prvý pohľad je evidentné, že koncept je poriadny macko. Na dĺžku meria 4 915 mm. V ramenách má 1 890 milimetrov, jeho strecha je položená vo výške 1 760 mm a osi náprav sú od seba vzdialené presne 2 965 čísel. S výnimkou šírky tak tento elektromobil veľkosťou prekonáva typ Touareg. Vnútri má byť podľa VW citeľne priestrannejší, k čomu prispeje aj použitá technika.

Pri autách tejto veľkosti sa často objavuje tretí rad sedadiel, aj tento Volkswagen bude v sériovej forme s veľkou pravdepodobnosťou sedemmiestny. Štúdia však ubytuje len štyroch. Disponuje kvartetom samostatných kresiel, ktoré ponúkajú viacero konfigurácii a pre uľahčenie nastupovania sa otáčajú smerom von. Prístup do kabíny uľahčuje aj absencia stredového stĺpika.

Palubnej doske dominuje veľký multifunkčný displej
Palubnej doske dominuje veľký multifunkčný displej
Zdroj: Volkswagen

Okrem chýbajúcej centrálne výstuhy karosérie sa do produkcie asi nedostanú ani posuvné dvere, ktoré sú ukotvené na ramenách ukrytých v prahoch. Samotný interiér má pomerne jednoduché tvary. Zaujme osvetlením, špeciálnymi materiálmi i ovládacími prvkami: pedále majú na sebe jednoduché symboly a netradične tvarovaný volant obsahuje dotykové plochy, pomocou ktorých sa ovláda aj prevodovka. Vedenie vozidla však môže mať na starosti aj počítač. Volkswagen uvádza, že elektromobil má autonómne schopnosti 4. úrovne.

Z technického hľadiska neprináša Volkswagen ID. Roomzz nič nové, disponuje rovnakým pohonom ako už spomínaná Škoda Vision iV. Obe jeho nápravy teda poháňajú elektromotory so spoločným výkonom 225 kW (306 k). SUV dokážu za 6,6 sekundy rozbehnúť z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu. Batéria s kapacitou 82 kWh by mala stačiť na prejdenie 450 km podľa normy WLTP. Ak má vodič elektromobilu po ruke rýchlonabíjačku s výkonom 150 kW, už za pol hodiny má byť akumulátor schopný načerpať šťavu na 80% celkového dojazdu.

Aj v tomto prípade je základom SUV platforma MEB
Aj v tomto prípade je základom SUV platforma MEB
Zdroj: Volkswagen

Všetko nasvedčuje tomu, že uvádzané čísla sa pri ceste do sériovej výroby nebudú výrazne meniť. Okrem dizajnových úprav očakávame pri finálnom produkte klasické dvere, stredový stĺpik a interiér pre sedem pasažierov. Veľké elektrické SUV má do predaja prísť v roku 2021.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia