Hyundai Tucson do predaja vstúpil v hybridnom a plug-in hybridnom vyhotovení. Nedávno som testoval jeho mild-hybridnú verziu a práve jej som vyčítal, že nedokázala udržať na uzde spotrebu 1,6-litrového benzínového turbomotora. V prípade full hybridu a plug-in hybridu by už situácia mala byť iná, Hyundai je totiž v oblasti elektrifikácie skúseným hráčom a jeho hybridy či plug-in hybridy patria medzi to najlepšie, čo dnes viete kúpiť. Už teraz som zvedavý na to, ako sa vozidlá schopné jazdiť v bezemisnom režime prevedú v redakčnom teste.

Dôležitou informáciou je fakt, že najlacnejší hybrid (full hybrid, čiže ten, ktorý netreba nabíjať) štartuje vo výbave Tucson Family na sume 29 090 eur. Už v tomto výbavovom stupni ponúka Tucson solídny komfort. S hybridným pohonom sa automaticky viaže šesťstupňová samočinná prevodovka. Je zaujímavé, že medzi full hybridom a plug-in hybridom je relatívne malý cenový rozdiel, len na úrovni 2 000 eur. Full hybrid pritom ponúka výkon 169 kW (230 k), zatiaľ čo plug-in až 195 kW (230 k). Na základe nízkeho cenového rozdielu by mohol byť práve PHEV výbornou voľbou pre ľudí, ktorí ho majú kde dobíjať na dennej báze. V opačnom prípade by som odporúčal siahnuť po full hybride.

Hyundai Tucson N-Line.
Zdroj: Hyundai

Spolu s uvedením hybridov do portfólia typu Tucson prichádza aj vyhotovnie N Line, ktoré so sebou prináša športovejší dizajn a predznamenáva imidž prípadnej ostrej N-verzie Tucsonu. N Line si môžete kúpiť s naftovým i benzínovým mild hybridom, full hybridom, ale aj plug-in hybridom. Cenovo sa radí k vrcholu ponuky, najlacnejší (benzínový mild hybrid) stojí 35 490 eur, najdrahší (plug-in) 39 490 eur.