Hyundai Santa Fe.

Novinky Hyundai Santa Fe prekvapuje evolúciou: Nakoniec prechádza len faceliftom, no s novou platformou

Foto: Hyundai

3.6. 15:01 Skelet kórejského SUV zostal zachovaný, jeho identitu prezrádza zadná časť a najmä interiér. Vozidlo však absolvovalo početné zmeny.

Vo svojej doterajšej podobe debutoval Hyundai Santa Fe začiatkom roka 2018 a podľa nepísaných pravidiel by ešte mohol pokojne pôsobiť na trhu. Automobilka však koncom mája šokovala avízom ukazujúcim kompletne prepracovanú časť a spomínajúcim odlišnú architektúru. Na základe toho sme čakali rekordne rýchle uvedenie piatej generácie, to sa ale nepotvrdilo.

Obľúbené kórejské SUV nakoniec prechádza len faceliftom, no s novou platformou. Na ňu sa automobilke podarilo nasadiť pôvodnú karosériu štvrtej generácie. Ide o netradičný postup, nakoľko zmena plošiny väčšinou prináša aj odlišné proporcie znemožňujúce použitie doterajších plechov i mnohých komponentov. Santa Fe teda svojou evolúciou prekvapuje a porušuje zaužívané procesy.

Zozadu kórejské SUV prezrádza, že svoju karosériu si ponechalo.
Zozadu kórejské SUV prezrádza, že svoju karosériu si ponechalo.
Zdroj: Hyundai

Napriek zachovaniu skeletu sa vozidlo navonok výrazne zmenilo. Jeho expresívnu tvár sme už mohli vidieť na avíze premiéry, ktoré ale neodhalilo úplne všetko. Napríklad veľké strieborné plochy na nárazníku. Spolu s výraznou mrežou masky chladiča a zaujímavými LED svetlami dávajú tieto prvky autu honosnejšiu auru, k čomu prispieva lakovanie spodnej časti bodykitu nahrádzajúce tmavé plochy. Toto sa však týka iba modelov vybavených balíkom Luxury.

V bočnej časti sa toho veľa neudialo, blatníky ale vypĺňajú nové disky kolies. V predstavenej forme ide o 20-palcové kúsky s terénnym štýlom. Vzadu boli úpravy tiež neprehliadnuteľné, hoci tvar svetiel sa až tak nezmenil. Okrem výstupku v spodnej časti majú sviežu grafiku a sú prepojené tenkým pásikom. Ďalší pás tvorí odrazka na takmer celú šírku modifikovaného nárazníka.

Gro interiéru zostalo nedotknuté, napríklad centrálna konzola je ale nová.
Gro interiéru zostalo nedotknuté, napríklad centrálna konzola je ale nová.
Zdroj: Hyundai

Exteriérové zmeny boli teda pomerne komplexné a nebudeme sa nikomu čudovať, ak toto Santa Fe označí za piatu generáciu. Skutočnú identitu SUV prezrádza interiér. V ňom zostali základné tvary nezmenené, na svojom mieste sú sedadlá, panely dverí, palubná doska i volant. Okrem obligátneho oprášenia ponuky materiálov však došlo aj k ďalším zásahom.

Pred vodičom sa namiesto doterajšej prístrojovky nachádza 12,3-palcový displej. Zmenila sa tiež obrazovka infotainmentu, ktorá má 10,25 palca a nelemujú ju fyzické ovládače. Kompletne prepracovaná je centrálna konzola obsahujúca namiesto doterajšej páky tlačidlá veliace prevodovke. Nový je modul klimatizácie a pribudol kruhový volič jazdných režimov, ktorý majú všetky modely sériovo.

Výrobca avizuje dostupnosť dvoch hybridov, detaily zatiaľ neprezradil.
Výrobca avizuje dostupnosť dvoch hybridov, detaily zatiaľ neprezradil.
Zdroj: Hyundai

Vďaka tretej generácii platformy, ktorou disponuje aj koncernový príbuzný Kia Sorento, má byť typ Hyundai Santa Fe lepší vo viacerých smeroch. Automobilka hovorí o pokrokoch na poli bezpečnosti i jazdných vlastností. Ťažisko je nižšie a čapy riadenia majú odlišnú pozíciu, čo má prispieť k agilite SUV. Viac tlmiacich materiálov zasa prináša menej hluku a vibrácií.

Kórejská značka zatiaľ neprezradila nič konkrétne o pohonných jednotkách. Spomína akurát to, že pod kapotou sa objaví klasický hybrid i plug-in verzia. Očakávame použitie rovnakých agregátov ako v súrodencovi značky Kia. V prvom prípade to znamená kombináciu benzínu 1.6 T-GDi s elektromotorom, ktorá ponúka 169 kW (230 k). O nabíjateľnej odrode zatiaľ detaily nemáme. Viac sa dozvieme s blížiacim sa štartom predaja, ktorý je naplánovaný na posledný kvartál tohto roka. V našich končinách by Hyundai mal ponúknuť aj 2,2-litrový turbodiesel.

Video

Diskusia