Úniky oficiálnych materiálov sa stali bežnou súčasťou automobilového folklóru. Napríklad včera prebehli internetom fotografie, ktoré zachytávali nový Hyundai i20. Výrobca na to dnes zareagoval oficiálnou tlačovou správou. V nej prezradil o tretej generácii tohto typu viaceré detaily a zároveň zverejnil prvý pohľad do kabíny. Zatiaľ vo forme skice.

Juhokórejský hatchback z hľadiska rozmerov napĺňa očakávania. Oproti predchodcovi je mierne dlhší (+ 5 mm) a najmä širší (+ 30 mm), kým strecha išla k zemi (- 24 mm). Rázvor osí náprav sa natiahol o 10 milimetrov. Vozidlu to dáva dynamickejšie proporcie, ktoré podčiarkuje originálny dizajn. V predstavenej forme k tomu prispieva dvojfarebné lakovanie a použitie zaujímavých 17-palcových kolies.

O krivkách hatchbacku sme už hovorili, odvážny má byť ale aj vzhľad interiéru. Náčrt ukazuje palubnú dosku s výrazným horizontálnym prvkom obsahujúci výduchy ventilácie. Okrem toho na ňom môžeme vidieť zaujímavý volant, za ktorým sa nachádza 10,25-palcový displej. S ním tesne susedí rovnako veľká obrazovka multimediálneho systému.

Vnútro nového typu i20 ukázal Hyundai zatiaľ len na skici.
Zdroj: Hyundai

Rovnako ako exteriér si možno aj kabínu farebne prispôsobiť svojmu vkusu. Vybavenie vozidla prešlo rozšírením, okrem početnej armády bezpečnostných prvkov ponúka adaptívny tempomat využívajúci dáta z navigačného systému či prémiové ozvučenie značky Bose. Viac-menej samozrejmosťou sú rozhrania Apple CarPlay a Android Auto či možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu. K dispozícii sú viaceré on-line funkcie, ktoré Hyundai združuje do balíka Bluelink.

Interiér čerpal z nárastu rozmerov. Viac miesta majú mať k dispozícii pasažieri sediaci na zadných sedadlách, no zväčšil sa aj batožinový priestor. Ten ponúka v základnom usporiadaní slušných 351 litrov (+ 25 l). Automobilka zatiaľ neprezradila, koľko to bude po sklopení operadiel. V tlačovej správe hovorí o lepšom výhľade vďaka malému okienku za zadnými dverami. A spomína tiež, že oproti predchodcovi je vozidlo o 4 percentá ľahšie.

K dramatickému vzhľadu novinky prispievajú upravené proporcie.
Zdroj: Hyundai

Kórejský hatchback sa bude montovať s tromi motormi. Základom zostane atmosférický benzínový štvorvalec 1.2 MPi, ktorý ponúka 62 kW (84 k). Kombinovať sa má výhradne s päťstupňovým manuálom. O priečku vyššie v hierarchii sa postaví prepĺňaná trojvalcová pohonná jednotka s objemom jeden liter, tá dosahuje najvyšší výkon 74 kW (100 k). Vyberať si pri nej možno klasický „šesťkvalt“ alebo dvojspojkovú prevodovku so siedmimi stupňami.

V prípade agregátu 1.0 T-GDi možno na želanie siahnuť po 48-voltovom mikrohybridnom systéme, výrobca pri ňom sľubuje zníženie spotreby a emisií o 3 až 4 percentá. Silnejšia verzia trojvalca dosahujúca 88 kW (120 k) ním disponuje štandardne. Ak si ho zákazník zvolí, okrem ústrojenstva 7DCT si môže vybrať aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku s označením iMT. Tá umožňuje takzvané plachtenie pri odpojenom motore.

Pod kapotou hatchbacku bude trojica benzínových agregátov.
Zdroj: Hyundai

Bližšie technické parametre si zatiaľ Hyundai necháva pre seba. Je pravdepodobné, že ich zverejní počas živej prezentácie na pôde ženevského autosalóna. Do interiéru pustí naše oči asi ešte predtým. Uvedenie na slovenský trh by sa malo odohrať v najbližších mesiacoch, ceny zostávajú nateraz tajomstvom. No importér sa iste pri základnej verzii posnaží podliezť magických 10-tisíc eur.