Prvý koncept tohto „orezaného“ Tucsonu sme mohli vidieť ešte v roku 2015, keď náčrty vzbudili rôznorodé reakcie. Produkčná verzia sa vzhľadovo od svojej koncepcie príliš nevzdialila a vyzerá skutočne zaujímavo. Škoda len, že toto auto je vyhradené pre americký trh.

Hyundai Santa Cruz
Zdroj: Hyundai

Dramaticky pôsobiaci malý pick-up je vybavený krátkou korbou, štvordverovou kabínou a inovatívnymi svetlometmi, ktoré miznú v maske. Ide o odvážne štylizovaný nákladný automobil určený predovšetkým na šport a rekreáciu, na užitočné zaťaženie to nie je práve najlepší kandidát. Takže Ford F-150 sa zatiaľ obzerať cez rameno nemusí.

Santa Cruz má oproti ostatným pick-upom skutočne kompaktné rozmery. Celková dĺžka je 4 970 milimetrov, rázvor náprav 3 005 mm a šírka 1 905 mm. Práve vďaka kratšiemu rázvoru, krátkym previsom a širokému rozchodu pôsobí vozidla zasadeným dojmom. Práve tieto rozmery prispievajú k agilite, ktorú ocenia Američania v mestskom prostredí.

V zadnej časti máte funkčnú korbu vybavenú bezpečným a uzamykateľným úložným priestorom, s integrovanými rohovými „schodíkmi“ v nárazníku a uzamykateľným vekom kufra. Pre tých, ktorí majú radosť z nenápadných detailov, Hyundai vyrazil na  koncové svetlá logo „Designed in California“ ako poďakovanie dizajnérskemu tímu v Kalifornii.

Spočiatku výrobca bude model ponúkať s dvoma motorizáciami. Prvou z nich je 2,5-litrový radový atmosférický štvorvalec, ktorého výkon bude začínať na 120 kW (163 k). Jeho partnerom sa stane pohon všetkých kolies HTRAC s podporou osemstupňovej hydraulickej automatickej prevodovky.

Hyundai Santa Cruz
Zdroj: Hyundai

Druhým agregátom v ponuke je preplňovaný 2,5-litrový motor s výkonom začínajúcim na 205 kW (279 k). Tiež dostane pohon všetkých kolies, no bude spárovaný s dvojspojkovou prevodovkou. Santa Cruz nie je síce nákladný automobil v pravom slova zmysle, no ľuďom, ktorí radi občas vybočia zo zaužívaných koľají, na zábavu poslúži.

Anketa: Prijali by ste Hyundai Santa Cruz aj na Slovensku?