Nový model Tucson N Line vznikol a absolvoval všetky testy v Európe, jeho jazdné vlastnosti by mali byť prispôsobené našim kľukatým cestám. Aj preto rovnako ako nová generácia základného modelu Tucson dostal N Line na požiadanie dodávané Elektronicky riadené pruženie ECS, ktoré sa vďaka adaptívnej technológii pruženia dokáže prispôsobiť rôznym druhom povrchov.

Systém ECS automaticky a neustále kontroluje odpruženie vozidla, aby poskytol maximálny možný komfort jazdy a výkon. Darí sa to dosahovať vďaka spracovaniu údajov ako rýchlosť, povrch vozovky, prejazdy cez zákruty, brzdenie či zrýchľovanie. Ovládaním tlmiacej sily na každom kolese zvlášť, dokáže ESC obmedzovať kolísanie, nakláňanie a vertikálny pohyb, čo zlepšuje jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla. Konštruktéri v Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) vytvorili pre nové modely Tucson N Line s motormi vybavenými 48 V technológiou špeciálne upravené nastavenie ECS. Vďaka tomu si zákazníci modelu N Line užijú viac zábavy z jazdy, čo dokonalo dopĺňa športový vzhľad vozidla.

Hyundai Tucson N Line.
Zdroj: Hyundai

 Konštruktéri automobilky Hyundai upravili tlmiče a softvér ECS pre nové modely Tucson N Line tak, aby poskytovali lepšie tlmenie vibrácií a lepšiu ovládateľnosť. V nových modeloch Tucson N Line je systém ECS nastavený tak, aby dokázal rýchlejšie a intenzívnejšie reagovať na pohyby karosérie aj na povely riadenia. V režime Normal sa konštruktéri zamerali na dobrý komfort jazdy v mestskej premávke a vozidlo výraznejšie stuhne až pri rýchlostiach bežných na okresných cestách. Režim Sport je ostrejší a v celom rozsahu rýchlostí ponúka viac kontroly a odozvy. Intenzívnejšie základné prepojenie a menej nakláňania spôsobujú, že vodič má na vozovke ešte väčšiu kontrolu nad vozidlom.

Hyundai už prezradil aj to, s ktorými motorizáciami sa N Line bude predávať. Tie, ktoré budú podľa aktuálnych informácií dostupné aj s vylepšeným podvozkom, sme zvýraznili hrubým textom.

  • 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (195 kW/265 k)
  • 1.6 T-GDI Hybrid (170 kW/230 k)
  • 1.6 T-GDI 48V Mild Hybrid (132 kW/180 k alebo 110 kW/150 k)
  • 1.6 T-GDI (110 kW/150 k)
  • 1.6 CRDi 48V (100 kW/136 k)

Dizajnové detaily

Jedným z najvýraznejších prvkov vzhľadu zostáva predná časť s charakteristickými reflektormi, tie tu ešte zvýrazňuje čierne orámovanie. Navyše sú svetlá zasadené do širšej čelnej masky, na ktorej sa nachádza aj logo N Line. Doplnky čiernej farby tu celkovo hrajú prím, tmavé sú napríklad aj spätné zrkadlá či orámovanie dverí. Vzadu tróni spojler, ktorý je dlhší, než pri štandardných modeloch a je ozdobený plutvami. Všetko zakončuje dvojitá koncovka výfuku a výsledný dizajnový efekt dotvárajú 19" disky kolies.

Hyundai Tucson N Line.
Zdroj: Hyundai

Zákazníci nového modelu Tucson N Line sa môžu tešiť na športové sedadlá s označením N čalúnené kombináciou čierneho semišu a kože s červeným prešívaním. Červené prešívanie sa potom nachádza aj na výplni dverí a na lakťových opierkach, sivý priestor palubnej dosky pred spolujazdcom ozdobujú červené doplnky. Špeciálny N volant dopĺňa logo divízie N. Ďalšie N-dizajnové prvky majú svoje miesto na koženej hlavici radiacej páky či na kryte stredovej konzoly s tlačidlami na radenie automatickej prevodovky — podľa toho, akú prevodovku využíva konkrétne vozidlo. Ďalší športový nádych dodáva interiéru aj čierne čalúnenie stropu. Medzi ďalšie prvky N Line patria kovové pedále, opierka na nohu a prahy. Drsnejšia verzia Tucsonu by sa do našich showroomov mala dostať niekedy v apríli alebo máji tohto roka.