Hyundai Nexo

Novinky Hyundai Nexo prejde na vodík až 800 km

Foto: Hyundai

10.1. 2018 16:12 Novinka prekonáva svojho predchodcu priestrannosťou, výkonom elektromotora i dojazdom. Predávať sa začne počas tohto roka.

Takmer dve dekády experimentuje Hyundai s vodíkovým pohonom. Počas tohto obdobia priniesla automobilka do sveta tri generácie SUV s alternatívnou technikou a počas minuloročného leta začala hovoriť o ďalšej. Tentokrát malo ísť o kompletne samostatné vozidlo. Jeho dizajn sme lepšie spoznali počas minulého týždňa, teraz absolvovala novinka svoju svetovú premiéru.

Nexo je technologickou vlajkovou loďou značky Hyundai
Nexo je technologickou vlajkovou loďou značky Hyundai
Zdroj: Hyundai

Medzi exponátmi na výstave Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas debutovalo kórejské auto pod menom Nexo. Nejde o nejaký koncept, ale produkt určený pre sériovú výrobu. No navonok pôsobí vcelku futuristicky. Ako sme už mohli vidieť, dizajnéri siahli po odvážnych krivkách karosérie. Okrem dvojdielnych svetlometov je zaujímavo načrtnutý profil i zadná časť.

V oficiálnej galérii síce interiér nevidíme, ale živé zábery z Mesta hriechu prezrádzajú jeho tvary. Kabíne dominujú dva veľké displeje pripomínajúce moderné produkty Mercedes-Benz. Ďalším výrazným prvkom je plávajúca centrálna konzola, ktorá nadväzuje na horizontálne narysovanú palubnú dosku. Interiér je päťmiestny. Pôsobí pomerne vzdušne, čo platí aj pre kufor.

Svoju vyspelosť dáva vozidlo najavo futuristickým dizajnom
Svoju vyspelosť dáva vozidlo najavo futuristickým dizajnom
Zdroj: Hyundai

Hyundai Nexo je podľa slov kórejských tvorcov priestrannejší, ľahší a rýchlejší než jeho predchodca postavený na základe konvenčného typu ix35/Tucson. Posledný prívlastok automobilka podložila číslami. Novinka disponuje elektromotorom s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 395 Nm, ktorému dodávajú energiu palivové články doplnené Li-ion akumulátorom. Akceleráciu z pokoja na tempo 60 míľ za hodinu (96 km/h) zvládne automobil v priebehu 9,5 sekundy.

Palivo je uložené v troch štandardizovaných nádržiach. Ich objem nepoznáme, no vďaka nim má vozidlo prejsť podľa európskej normy až 800 km. Nad staršou generáciou takto poháňaného SUV teda víťazí aj dojazdom. Tankovanie má zabrať približne tri minúty, čo sa nedá porovnať s klasickými elektromobilmi. Systém má pritom zvládať aj prevádzku v teplotách až do -30°C.

O cene SUV sa zatiaľ nehovorí, no lacné určite nebude
O cene SUV sa zatiaľ nehovorí, no lacné určite nebude
Zdroj: Hyundai

Nexo má byť technologickou vlajkovou loďou značky Hyundai, čo majú okrem pohonu podložiť aj ďalšie prvky. Na palube má byť napríklad funkcia diaľkového parkovania. Samozrejmosťou sú pokročilé schopnosti čiastočne autonómnej jazdy a nechýba ani inteligentné hlasové ovládanie. Fungovanie vozidla budú môcť prví majitelia skúsiť už onedlho. SUV sa začne na vybraných trhoch predávať ešte počas tohto roka, o finančnej politike zatiaľ kórejská firma nehovorí.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia