Hyundai dnes predstavil najmladšieho člena značky N, ktorý zrýchlením zatieni aj i 30 N. Prichádza so 4-valcovým motorom 2.0 T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) s plochou krivkou priebehu a s výraznejším športovým vzhľadom. Medzi najzaujímavejšie detaily ostrej verzie crossoveru v kocke patria 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin, špeciálne športové sedadlá a výrazný zvukový sprievod. Veľkou novinkou pre rodinu N je osemstupňová dvojspojková prevodovka Dual-Clutch Transmission N DCT. Kona N je v porovnaní s bežnou verziou dlhšia o 10 mm kvôli športovejším nárazníkom, no inak sa rozmerovo nemenila. Aj batožinový priestor s objemom 361 litrov zostáva rovnaký.

Hyundai Kona N.
Zdroj: Hyundai N

Dizajn exteriéru vozidla zvýrazňujú červené elementy vyhradené pre verzie N, mierne upravený bodykit, ale aj prepracovaná čelná maska so špeciálnou vypletanou výplňou. Vozidlo má menšiu svetlú výšku, na prvý pohľad zaujme aj dvojitý zadný spojler či dve veľké koncovky výfukového potrubia, ktoré by sa mali vedieť postarať o poriadny hluk. Zaujímavosťou ostrej verzie je aj špeciálna modrá farba Sonic Blue vyvinutá špeciálne pre toto auto. Dostupná však samozrejme bude aj v etablovanej Performance Blue, ktorú preslávil model i30 N.

V kabíne panuje športovejšia atmosféra, ktorú tvrdia napríklad kovové pedále či originálny N-volant s dvojicou programovateľných tlačidiel. Tie umožňujú uložiť si individuálne nastavenia vozidla a ich ľahšie ovládanie. Vďaka pádlam sa rýchlosti dajú radiť bez toho, aby musel vodič zložiť ruky z volantu. Páka ručnej brzdy dostala nešmykľavú perforovanú kožu a hrubší priemer v oblasti uchopenia, čo spôsobuje bezpečnejší brzdný výkon. Zákazníci si všimnú aj viacero prvkov vo farbe Performance Blue a logá N rozmiestnené po vozidle: na voliči prevodovky, ručnej brzde, prahoch dverí a na sedadlách.

Nový model Kona N je dostupný s exkluzívnym čiernym balíkom farieb N so športovými škrupinovými sedadlami čalúnenými látkou, kožou alebo semišom. Pre lepšiu bočnú oporu dostali výrazne tvarované boky. Všetky tri typy sedadiel sa štandardne dodávajú s vyhrievaním predných sedadiel, na požiadanie sú vyhrievané aj zadné sedadlá, pričom semišové sedadlá sa štandardne dodávajú s elektronickým nastavovaním, čo v prípade látkou či kožou čalúnených sedadiel predstavuje prvok dodávaný na požiadanie.

Hyundai Kona N.
Zdroj: Hyundai N

Semišové sedadlá sa pre zvýšenie komfortu štandardne dodávajú aj s odvetrávaním, tento prvok sa ku koženým sedadlám dodáva na požiadanie. Kona N je navyše prvým vozidlom divízie N vybaveným prvkom Performance Head-Up Display (HUD). V režimoch Sport alebo N zobrazuje informácie ako otáčky, rýchlosť či odporúčanie momentu preradenia. O bezpečnosť posádky sa postarajú systémy Hyundai SmartSense.

Čo všetko zahŕňa Hyundai SmartSense v novom modeli Kona N?
  • Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) – zvuk a výstraha spolu s aktivovaním bŕzd sa starajú o to, aby vozidlo predišlo kolízii s automobilom vo vedľajšom jazdnom pruhu
  • Asistent na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) – zvuk a výstraha spolu s aktivovaním bŕzd zabezpečujú, aby vozidlo predišlo kolízii s automobilom blížiacim sa zozadu počas cúvania von z parkovacieho miesta
  • Radarový tempomat (SCC) – udržiava rýchlosť vozidla a vzdialenosť od automobilu jazdiaceho vpredu
  • Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA) – upozorní vodiča, ak vozidlo pred ním už odišlo a on nezareagoval dostatočne včas, prípadne sa nevenoval dostatočne situácii okolo seba
  • Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA) – s pomocou prednej kamery automaticky udržiava vozidlo uprostred jazdného pruhu a upravuje trajektóriu, ak vozidlo dosiahne vyznačené čiary
  • Automatické udržanie vozidla uprostred jazdného pruhu (LFA) – automaticky upravuje volant, aby vozidlo zostalo v strede svojho pruhu
  • Inteligentná výstraha pred prekročením rýchlosti (ISLW) – rozpoznáva dopravné značky a okamžite zobrazuje predpísanú rýchlosť a zákaz predbiehania na prístrojovej doske ako aj na obrazovke infotainmentu AVN
  • Výstraha pri bezpečnom vystupovaní (SEW) – pôsobí ako prevencia nehody, keď je vozidlo zaparkované, ďalšie sa približuje zozadu a pasažier by v tom momente chcel otvoriť dvere. Pred hroziacim nebezpečenstvom vystríha vodiča aj varovné svetlo na prístrojovej doske
  • Výstraha pre zadné sedadlá (RSA) – automaticky upozorní vodiča, ak sa v momente opustenia vozidla niekto alebo niečo nachádza na zadných sedadlách
  • Systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou cyklistov a chodcov (FCA) – v prípade hroziacej kolízie spustí výstrahu a pokiaľ je to nevyhnutné, aktivuje brzdy. Na základe informácií z radaru a kamery dokáže systém okrem ostatných vozidiel lepšie detegovať aj chodcov a cyklistov
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA) – odhaľuje vozidlá prichádzajúce v protismere aj pred vozidlom v rovnakom jazdnom pruhu a v prípade potreby prepne z diaľkových na stretávacie svetlá
  • Výstraha pri nepozornosti vodiča (DAW) – neustále sleduje a analyzuje vzorce správania vodiča za volantom na základe vstupných údajov a odhaľuje tak jeho únavu alebo nepozornosť. V prípade potreby upozorní vodiča zvukovou výstrahou a zobrazí sa odkaz s upozornením, ktoré navrhne, že je čas na prestávku

Pre niekoho ide o pozitívum, pre iného zasa o negatívum, no v N-kovej Kone umocňuje zvuk aj elektronický generátor zvuku Electronic Sound Generator (ESG) umiestnený na paneli karosérie. V interiéri, na spodnej strane čelného skla, sa nachádza generátor zvuku motora dodávajúci do zvuku extra úroveň dramatického prejavu. Na druhú stranu, k perfektnému zvuku prispieva aj variabilne ovládaná klapka vo výfuku. Variabilná klapka vo výfuku Variable Exhaust Valve System bude štandardnou súčasťou všetkých modelov Kona N.