Hyundai uvedie svojho obra na trh v roku 2024, čím sa rodina nových elektrických áut rozšíri na troch členov. Ioniq 7 bude vychádzať z rozšíriteľnej platformy E-GMP spoločnosti Hyundai-Kia pre elektromobily, ktorá je však na šírku aj dĺžku natoľko variabilná, že podľa nej nedokážeme odhadovať rozmery novinky. Na porovnanie, rázvor Ioniqu 5 je 3 000 milimetrov, čo je už o 235 milimetrov viac, než má sedemsedadlové SUV Hyundai Santa Fe. V prípade modelu Ioniq 7 sa bude rázvor oproti Ioniqu 5 ešte predlžovať, takže sa dostaneme niekde k hodnote 3 200 milimetrov.
Platforma E-GMP má aj možnosť bezkontaktného nabíjania. Vedúci skupiny Hyundai pre elektrifikáciu Chung Jin-Hwan povedal: „Je to vo vývoji. Riešime mnoho problémov, ktoré neodmysliteľne vznikajú pri bezdrôtovom nabíjaní. “ Keďže Ioniq 7 bude vlajkovou loďou, dá sa predpokladať, že bezdrôtové nabíjanie akumulátora dostane ako prvý. Relatívne tenká batéria umožňuje, aby malo auto úplne rovnú podlahu, a vďaka koncepcii SUV, ktorá poskytuje vyššie miesto na sedenie, bude mať neuveriteľne priestranný interiér.
Ako ukazujú naše ilustrácie, vpredu bude lišta s LED diódami Parametric Pixel a vertikálne denné svetlá až v rohoch hranatej karosérie. Vysoká kapota a robustná predná časť zaručujú, že pod prednou kapotou bude pre absenciu spaľovacieho motora významný úložný priestor. Batožinový priestor vzadu bude rozmerný tiež, aj keď sa budú používať všetky tri rady sedadiel. To bude nesporná výhoda v porovnaní so sedemmiestnymi vozidlami so spaľovacím motorom, ktoré majú tretí rad sedadiel skôr núdzový než na pravidelné každodenné využívanie.
Vzhľadom na veľkosť modelu Ioniq 7 je pravdepodobné, že SUV bude využívať dvojmotorovú zostavu z modelu Ioniq 5, ktorá v súčasnosti poskytuje výkon až 305 koní a krútiaci moment 605 Nm. Dva synchrónne elektromotory zabezpečia aj pohon všetkých kolies. Táto technológia však bola v modeli Kia EV6 GT vyladená až na výkon 584 koní, takže možností je viac.
Doteraz mali elektrické autá Hyundai a Kia maximálnu kapacitu akumulátora 77,4 kWh, predpokladá sa, že vlajková loď bude mať v ponuke aj 100 kWh akumulátor. Hyundai sa chystá od roku 2023 prejsť na akumulátory štvrtej generácie, ktoré majú energetickú hustotu oproti súčasným o 10 až 20 percent vyššiu. Jednoduchý prepočet potom hovorí, že Ioniq 7 vo verzii s najväčším akumulátorom by mal byť schopný prejsť na jedno nabitie 644 kilometrov. Elektrická 800-voltová architektúra platformy E-GMP umožňuje nabíjať až s výkonom 350 kW, ak natrafíte na nabíjačku, ktorá to zvládne. Potom sa Ioniq 7 za päť minút nabije na 100 kilometrov. Bezdrôtové nabíjanie bude o dosť pomalšie, ale pohodlnejšie.