„IONIQ 6 je navrhnutý a skonštruovaný tak, aby bezproblémovo zlepšil náš každodenný život poskytnutím priestoru, v ktorom sa prebudí váš potenciál,“ povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident, globálny riaditeľ marketingu a vedúci divízie zákazníckych skúseností Hyundai Motor Company. „Inovatívny interiér je precízne premyslený ako osobný priestor podobný kokónu, vylepšený najnovšími technológiami na vytvorenie bezpečného, ​​zábavného a bezstresového zážitku z jazdy. Priestranný interiér, ktorého srdcom je udržateľnosť a použiteľnosť, opäť predstavuje krok vpred pre elektrické vozidlá v súlade s hodnotami našich zákazníkov.“

Hyundai Ioniq 6.
Zdroj: Hyundai

Ako ho definovať... Je to vozidlo Kórejcov s najväčšou dostupnou autonómiou a navyše ponúka alternatívu tým, ktorí uprednostňujú spotrebu pred módnym estetickým vzhľadom SUV. Veľkolepý sedan s čistými tvarmi, s koeficientom odporu vzduchu 0,21, tesne medzi Mercedes EQS (0,20) a Mercedes EQE (0,22). Možno to neznie zaujímavo, no výsledok sa prejaví pri spotrebe a dojazde. Spotreba energie štandardnej batérie s kapacitou 53 kWh s 18-palcovými pneumatikami a pohonom zadných kolies sa podľa WLTP odhaduje na menej ako 14 kWh/100 km. Vďaka tomu je Ioniq 6 jedným z energeticky najefektívnejších vozidiel na trhu.

Ioniq 6 bude k dispozícii s viacerými motorizáciami a veľkosťami akumulátorov. Pre náročných je tu batéria s dlhým dojazdom s kapacitou 77,4 kWh, ktorá môže byť spojená s dvoma usporiadaniami elektromotorov: buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Hyundai Ioniq 6.
Zdroj: Hyundai

Okrem toho, tajomstvo toho, ako urobiť z Ioniq 6 praktické auto na dlhé cesty, nie je len v jeho dostupnej autonómii, ale aj v jeho nabíjacej sile. Batéria podporuje už v štandarde zaťaženie 800 voltov a nabíjací výkon až 350 kW. S ním je prechod z 10 % na 80 % kapacity otázkou 18 minút. Navyše, podobne ako predtým Ioniq 5, poskytuje aj Ioniq 6 inovatívnu funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje zákazníkom nabíjať iné elektrické zariadenia, napr. pri výpadku prúdu, počas kempovania alebo outdoorových aktivitách.

Kabína pre cestujúcich v novom elektromobile od Hyundai má zaujímavý vzhľad, plný plochých tvarov a nechýbajú ani nové technológie v minimalistickom prevedení. Informačno-zábavný systém poskytuje mapovanie cesty v reálnom čase na základe aktuálneho stavu nabitia. Prepojené služby systému tiež pomáhajú pri hľadaní a plánovaní najvhodnejšej trasy s ohľadom na dostupnosť nabíjacích staníc pozdĺž trasy.

Modulárna palubná doska s dotykovou obrazovkou integruje 12-palcový plne dotykový displej infotainmentu a 12-palcový digitálny panel. Ten ponúka pokročilé technológie pre vylepšený digitálny používateľský zážitok. A nesmieme zabudnúť ani na malé obrazovky na koncoch palubnej dosky, ktoré fungujú ako spätné zrkadlá, keďže tie klasické nahradili videokamery.

Napokon, dlhý zoznam bezpečnostných asistentov zahŕňa všetko od automatického núdzového brzdenia s detekciou chodcov, cez upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, upozornenie na mŕtvy uhol, 360-stupňovú kameru alebo Hyundai Highway Assist (HDA II) alebo Highway Driving Assist II, ktorý kombinuje adaptívny tempomat so systémom sledovania jazdných pruhov.