Väčšina fanúšikov Auto Bildu vie, že patrím medzi fanúšikov elektromobility. Už roky však opakujem tú istú tézu - nerobme ich len ako SUV, ale pustime sa do karosárskych tvarov, ktoré umožnia naozaj výnimočnú efektivitu. Chápem, že automobilky chceli najskôr nasýtiť dopyt po SUV. Teraz však prichádza čas elektromobilov, o ktorých hovorím už dlho. E-autá už nebudú dostupné iba ako veľké SUV, ale aj v podobe menších a nižších vozidiel. Efekt sa dostaví okamžite.

Aerodynamicky optimalizovaný Hyundai Ioniq 6 dosahuje koeficient odporu vzduchu 0,21, čo z neho v tejto disciplíne robí jedno z najlepších vozidiel súčasnosti. Ide o bezkonkurenčne najlepšie tvarovaný Hyundai. Vďaka tomu bude schopný v cykle WLTP dosahovať spotrebu na úrovni 13,9 kWh/100 km v kombinácii s pohonom jednej nápravy a menšou, 53 kWh batériou.

Z pohľadu dojazdu bude najatraktívnejšia verzia 2WD s akumulátorom s kapacitou 77,4 kWh, ktorá by vďaka spotrebe na úrovni 14,3 kWh mala ponúkať akčný rádius až 614 kilometrov. Štvorkolka s tou istou batériou na jedno nabitie prekoná vzdialenosť medzi 583 až 519 km, v závislosti od vyhotovenia a veľkosti obutia.

Pozrite si Ioniq 6 do detailu v galérii

I keď z praxe vieme, že dojazd WLTP v realite nemusí byť úplne dosiahnuteľný, nie je úplne mimo reality. V praxi to môže znamenať, že s najlepším Ioniqom 6 prejdete bez akýchkoľvek obáv viac než 500 kilometrov na jedno nabitie. A to už musí stačiť každému.

Cestovateľský komfort navyše pri elektrickej novinke Hyundai zvýši aj možnosť rýchleho nabíjania vďaka 800V architektúre. Z 10 na 80 % batérie by sa mal Ioniq dobiť za menej ako 20 minút. V Európe by sa malo číslo 6 začať v showroomoch objavovať už koncom tohto roka, resp. najneskôr začiatkom budúceho. Úprimne? Už sa neviem dočkať, ako toto auto otestujem. Fascinuje ma.

Mohlo by vás zaujímať: