Hyundai i10 N Line.

Novinky Hyundai i10 tretej generácie má debut za sebou: Prekvapil verziou N Line s turbomotorom

Foto: Hyundai

10.9. 18:04 Kórejský drobec disponuje výrazne upravenou prednou časťou, špecifickými 16-palcovými diskami kolies či radiacou pákou priamo z modelu i30 N. Okrem atmosférického štvorvalca sa bude montovať aj s agregátom 1.0 T-GDI.

Medzi tohtoročných frankfurtských debutantov, o ktorých sme vedeli prakticky všetko vopred, možno zaradiť Hyundai i10 tretej generácie. Kórejský hatchback sme do detailu spoznali počas minulého týždňa. Teraz má svoj svetový debut za sebou, ale nakoniec nešlo len o formalitu. Drobec totiž prekvapil vopred neohlásenou verziou N Line s turbomotorom pod kapotou.

Hyundai i10 N Line debutoval po boku klasickej tretej generácie.
Hyundai i10 N Line debutoval po boku klasickej tretej generácie.
Zdroj: Hyundai

Športovo štylizovaný model prichádza s viacerými špecifikami. Má kompletne upravený predný nárazník, ktorého súčasťou je zväčšená maska chladiča. Namiesto kruhových LED modulov obsahuje v bočnej časti dve trojice pásikov. Vzadu boli zásahy decentnejšie, nakoľko už klasický variant disponuje imitáciou difúzora. Teraz však spod nej vykukuje duo pochrómovaných koncoviek výfuku.

Dvojfarebná karoséria má niekoľko červených akcentov. Výrazný odtieň nenájdeme len na spodnej časti bodykitu, nesie ho aj označenie i10 na C-stĺpiku či stred špecifických 16-palcových diskov kolies. Okrem toho si našiel cestu do interiéru. Červené sú lemy výduchov ventilácie, ale aj prešívanie čalúnenia. Navyše je tu radiaca páka priamo z modelu i30 N. Ten evokuje tiež volant a podklad prístrojov, tieto detaily sú však identické nie sú.

Zaujímavým detailom je radiaca páka z väčšieho hot-hatchu.
Zaujímavým detailom je radiaca páka z väčšieho hot-hatchu.
Zdroj: Hyundai

V prípade malého hatchbacku sa N Line netýka výhradne vizuálnej stránky. Hyundai k nemu bude ponúkať prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDI, ktorý má výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment 172 Nm. Ten si pri klasickej verzii nekúpite. Okrem toho má byť v ponuke aj 1,2-litrový atmosférický štvorvalec, pričom oba agregáty sa budú kombinovať s päťstupňovým manuálom.

Dynamické parametre vrcholnej verzie tretej generácie typu i10 zatiaľ Hyundai neprezradil, tajomstvom zostáva aj jeho cena. Tú sa dozvieme časom. Na príchod verzie N Line do slovenských obchodov si ešte počkáme, odohrať sa má niekedy v polovici budúceho roka.

Video

Diskusia