Acura NSX

Novinky Acura NSX: Poznáme detailné parametre

Foto: Acura

28.10. 2015 13:17 Hybridný superšport so zložitým pohonným ústrojenstvom váži 1 725 kilogramov a má celkový výkon 421 kW (573 k).

Jednou z najžiarivejších hviezd japonských automobilových nebies v 90. rokoch bola Honda NSX, známa aj s logom dcérskej značky Acura. Na tohtoročnej výstave v Detroite táto ikona ožila v modernej forme. O hybridnom superšporte povedal výrobca počas premiéry mnoho, ale detailné technické parametre si ešte nechal pre seba. Dnes ich už poznáme.

Acura NSX má pohon s celkovým výkonom 573 koní
Acura NSX má pohon s celkovým výkonom 573 koní
Zdroj: Acura

Acura NSX má uprostred dvakrát prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Ten dosahuje maximálny výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment 550 Nm v širokom rozmedzí 2 000 až 6 000 otáčok. Spaľovací motor je spriahnutý s deväťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a medzi nimi je ešte elektromotor s hodnotami 35 kW (47 k) a 148 Nm. Automobilka mu hovorí Rear Direct Drive.

Okrem toho spomína Acura aj termín Twin Motor Unit. Tento názov nesie dvojica elektrických agregátov uložených na prednej náprave, ktoré dokopy ponúkajú parametre 54 kW (73 k) a 146 Nm. Keďže tu nefunguje jednoduchá matematika, v kolónke celkový výkon udáva výrobca 421 kW (573 k). Zdrojom energie je batéria typu Li-ion s neznámou kapacitou. Zložité pohonné ústrojenstvo sa odrazilo na hmotnosti: aj napriek celohliníkovej konštrukcii váži NSX až 1 725 kilogramov.

Hmotnosť hybridného superšportu je 1 725
Hmotnosť hybridného superšportu je 1 725
Zdroj: Acura

Riadiace centrum superšportu volá japonská automobilka Integrated Driving System alebo skrátene IDS. Pod jeho velenie spadajú nielen jednotlivé súčasti pohonu nazvaného ako SH-AWD, ale aj posilňovač riadenia, magneticky ovládané tlmiče či brzdové ústrojenstvo.

Vodič si bude môcť vyberať zo štyroch módov fungovania systému IDS: od preferencie elektriny s obmedzením najvyšších otáčok šesťvalcového motora na 4 000/min. až po najdrsnejší okruhový režim. Jednotlivé úrovne fungovania sa volajú Quiet, Sport, Sport+ a Track. Na ovplyvnenie fungovania slúži otočný ovládač na centrálnej konzole.

Otočným ovládačom vodič mení fungovanie systému
Otočným ovládačom vodič mení fungovanie systému
Zdroj: Acura

Množstvo detailov týkajúcich sa modernej generácie kupé NSX už teda poznáme, no niektoré čísla zostávajú naďalej tajomstvom. Okrem už spomínanej veľkosti akumulátora je to napríklad aj dĺžka dojazdu na jedno nabitie či kombinovaná spotreba. No nedozvedeli sme sa ani presné dynamické hodnoty. Acura hovorí iba o maximálnej rýchlosti, ktorá by mala dosiahnuť 307 km/h. Zrýchlenie 0-100 km/h v čase pod 4 sekundy je však prakticky isté...

Video

Diskusia