Peugeot Quartz

Novinky Peugeot Quartz prekvapuje výkonom

Foto: Peugeot

20.9. 2014 9:09 Koncept hybridného off-roadu prekvapuje výkonom, ktorým sa môže merať aj s autami kategórie superšportov.

Nie je to tak dávno, čo sa Peugeot pochválil terénnou obludou pripravenou pre budúcoročné preteky Dakar. Teraz sa zdá, že automobilka si vie predstaviť podobne koncipovaný kúsok aj v sériovej výrobe. Po úsporne zameranom vozidle menom Hybrid Air 2L predstavila ďalšiu štúdiu, ktorej premiérovou destináciou bude Paríž. Zoznámte sa s prototypom Peugeot Quartz.

Peugeot Quartz je koncept terénneho hybridu
Peugeot Quartz je koncept terénneho hybridu
Zdroj: Peugeot

Tento automobil označuje francúzska spoločnosť ako „SUV pre budúcnosť“. Quartz má svalnaté tvary okorenené ostrými líniami a diódovým osvetlením na oboch koncoch. Koncept má päť dverí, pričom druhý pár sa otvára proti smeru jazdy. Pri dĺžke 4,5 metra meria koncept až 206 centimetrov na šírku, v ramenách je teda poriadne masívny. Karoséria prototypu je z dôvodu nízkej hmotnosti vyrobená z kompozitov a chýba jej B-stĺpik.

Dojem mohutnosti off-roadu podporujú kolesá s priemerom až 23 palcov a obutím určeným pre jazdu mimo spevnených povrchov. O terénnych ambíciách konceptu hovorí aj podvozok vyžívajúci nastaviteľné vzduchové pruženie. Vďaka nemu sa svetlá výška môže zmeniť z vysoko nadpriemerných 300 milimetrov na ešte štedrejších 350. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies: vpredu sa nachádza typ McPherson, zadná os je viacprvková.

Vizuálne svaly štúdie sú podporené parametrami. Quartz poháňa prekvapujúco početné stádo: dovedna ide až o 500 plnokrvníkov. Toto číslo je spoločným dielom troch samostatných agregátov. Priestor pod prednou kapotou okupuje prepĺňaný štvorvalec 1.6 THP známy zo sériového modelu RCZ R. Dosahuje výkon 198 kW (270 k) a krútiaci moment 330 Nm. Turbobenzín roztáča predné kolesá cez samosvorný diferenciál. Spaľovacej jednotke sekunduje elektromotor na každej náprave, pričom oba disponujú porciou 85 kW (115 k). Takže si to zrekapitulujme: 198 + 85 + 85 = 368 kW (500 k). Týmto údajom sa off-road môže merať s autami triedy superšportov.

Prototyp disponuje výkonom 500 konských síl
Prototyp disponuje výkonom 500 konských síl
Zdroj: Peugeot

Plný výkon hybridného systému využíva Peugeot v dynamickom režime nazvanom Race. Pri bežnej prevádzke a móde Road sa do pohonu zapája štvorvalec a predný elektromotor, pričom zadný agregát pôsobí ako generátor dobíjajúci akumulátor. K dispozícii je aj čisto elektrická jazda, pri ktorej ponúka kapacita batérie akčný rádius na úrovni 50 kilometrov.

Vnútro prototypu je rýdzo futuristické. Dizajnovo pokračuje v tvaroch naznačených exteriérom. Kabína označená automobilkou ako i-Cockpit obsahuje štyri škrupinové sedadlá s odhalenou konštrukciou, štvorbodové bezpečnostné pásy, multifunkčný volant a konfigurovateľný polykarbonátový head-up displej pokrývajúci až 45 stupňov zorného poľa vodiča.

Facebook like button

Video

Diskusia