ikona

Novinky Pod kapotou má turbínu: Hybridný koncept H600

Foto: Filip Kadlečík

18.3. 2017 11:45 Ženevský autosalón je vo veľkej miere aj o fascinujúcich konceptoch. Jeden z nich predviedol dizajnérsky dom Pininfarina. Luxusná hybridná limuzína H600 dostala nekonvenčný pohon. Okrem elektromotora pod kapotou má aj mikroturbínu.

Dizajnérske štúdio Pininfarina bolo v minulosti známe najmä vďaka športovým vozidlám. Tento fakt už neplatí, dnes svoje portfólio firma stavia aj na úplne odlišných produktoch. Dôkazom je luxusná hybridná limuzína s označením H600, ktorá vznikla vďaka spolupráci s ázijskou spoločnosťou HKG.

Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou
Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou
Zdroj: Filip Kadlečík

Po dizajnovej stránke ide o koncept elegantnej limuzíny, ktorá sa vonkajšími rozmermi môže porovnávať s vlajkovými loďami európskych prémiových automobiliek. Interiér určený pre štyroch pasažierov je veľmi futuristický. Štúdia sa, až na drobné výnimky, ovláda pomocou mnohých dotykových displejov rozmiestnených po celej palubnej doske.

V prípade H600 je však oveľa dôležitejšia technická stránka, než vzhľad či technologické vybavenie. Ide totiž o hybrid, ktorý prioritne poháňa elektromotor s výkonom presahujúcim 588 kW (800 k), vďaka ktorému na stovku vyšprintuje v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť konceptu je stanovená na 250 km/h.

V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje
V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje
Zdroj: Filip Kadlečík

Fascinujúcim prvkom je predovšetkým tzv. Range Extender. Ide o malý spaľovací agregát, ktorý slúži ako generátor elektrického prúdu a v prípade potreby je schopný čiastočne dobiť akumulátor. Zo sériovo vyrábaných vozidiel ho používa napríklad BMW i3. Pininfarina a HKG však prekvapili tým, že ako generátor slúži pomerne nekonvečnený motor.

Je ním mikroturbína, ktorá sa vyznačuje vysokou efektivitou a pomerne jednoduchou konštrukciou, teda aj nízkymi nákladmi na servis a vyššou spoľahlivosťou. S takýmto riešením už koketoval napríklad britský Jaguar, konkrétne v prípade hybridného superšportu C-X75. Ten však dostal červenú a do výroby sa nikdy nedostal. Otáznik sa vznáša aj nad budúcnosťou štúdie H600. Tvorba konceptu je jedna vec, predstavenie skutočného auta druhá. Len čas ukáže, či sa skutočne podarí peknú myšlienku pretaviť do reality.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia