ikona

Novinky Huracán Sterrato: Býk dostal chuť na terén

Foto: Lamborghini

9.6. 11:51 Taliani predstavili špeciálnu verziu desaťvalcového kupé, ktorá má väčšiu svetlú výšku a rozšírený bodykit stavaný na odolnosť.

Viacerí výrobcovia športových automobilov vstúpili v ostatných rokoch do segmentu SUV v snahe poskytnúť univerzálnejšie produkty pre širšiu klientelu. Pre mnohé značky však tieto počiny neboli úplne prvým výletom mimo asfaltu, stačí si spomenúť napríklad na Porsche 911 pre rely Dakar (modelové označenie 953). Čosi podobné teraz urobilo Lamborghini zo svojho kupé Huracán.

Táto štúdia je extrémnejšia než sériový model Urus
Táto štúdia je extrémnejšia než sériový model Urus
Zdroj: Lamborghini

Býk poháňaný desaťvalcovým motorom prešiel nedávno omladením a teraz dostal chuť na terén. Talianska automobilka preto vytvorila koncept Sterrato. Od inovovanej verzie Evo sa odlišuje vo viacerých smeroch, v prvom rade má o 47 milimetrov väčšiu svetlú výšku prinášajúcu lepšiu priechodnosť. K nej prispievajú aj upravené nárazníky so zlepšenými nájazdovými uhlami.

Základnou vlastnosťou viacerých použitých komponentov bola odolnosť. Spodná časť bodykitu obsahuje ochranné plechy, úpravy sa však netýkali iba jej. Lambo disponuje aj nadstavcami blatníkov zväčšujúcimi šírku karosérie. Na nápravách rozšírených o 30 mm sa krútia špeciálne 20-pacové disky, ktoré sú obuté do pneumatík s vyššou bočnicou a vzorom vhodným aj do terénu. Čerešničkou na torte sú strešné lyžiny, prídavné LED moduly a výrazná grafika.

Fotografie interiéru automobilka nezverejnila, no hovorí o titánovej ochrannej klietke, škrupinových sedadlách so štvorbodovými pásmi a hliníkovej podlahe. Gro technickej stránky je zachované. Pohyb naďalej zabezpečuje 5,2-litrový atmosférický desaťvalec s výkonom 471 kW (640 k), pričom všetky kolesá sú poháňané i riadené. Úpravami prešlo pruženie i elektronika. Dostať takéto čosi do výroby by pre Lamborghini asi nebol veľký problém, no zatiaľ to reálne neplánuje.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia