ikona

Novinky Huracán Evo sa doťahuje na Performante

Foto: Lamborghini

8.1. 11:38 Desaťvalcový býk dostal upravený bodykit, veľkú obrazovku na centrálnej konzole a množstvo techniky zdedenej po ostrejšej verzii, vrátane motora.

Starnutie neobchádza ani superšporty, aj autá tejto kategórie preto musia občas absolvovať facelift. Audi napríklad vlani zmodernizovalo typ R8. Bolo len otázkou času, kedy podobnou kúrou ako nemecké vozidlo prejde aj jeho taliansky príbuzný menom Lamborghini Huracán. Aktuálne sa čakanie skončilo. Býk je po piatich rokoch existencie oficiálne omladený a dostal prívlastok Evo.

Huracán má po facelifte už v základnom variante 640 koní
Huracán má po facelifte už v základnom variante 640 koní
Zdroj: Lamborghini

Inovovaná desaťvalcová beštia debutovala vo forme kupé, na otvorenú verziu si ešte počkáme. Roadster však asi žiadne prekvapenia neprinesie. Disponovať bude iste rovnako upraveným predným nárazníkom, ktorý má podobné tvary ako dielec použitý na bratovi z Ingolstadtu. Okrem osvieženého vzhľadu prináša aj aerodynamické vylepšenia.

Retuš pokračuje prahmi. Neobišla ani zadné partie, novinkou je malý spojler medzi svetlami. Zmenil sa tiež nárazník vybavený veľkým difúzorom. Nad ním sa nachádzajú dve okrúhle výfukové koncovky v štýle verzie Performante, klasická štvorica komínov je teda minulosťou. Balík zmien završujú nové dvadsaťpalcové disky kolies či odtiene lakovania.

Najväčšou zmenou v kabíne superšportu je dotykový displej
Najväčšou zmenou v kabíne superšportu je dotykový displej
Zdroj: Lamborghini

Vrstvu prachu sfúklo Lamborghini aj z ponuky interiérových materiálov, tvarovo však zostala väčšina dielcov v kokpite nezmenená. Výnimkou je centrálna konzola. Zmizlo z nej množstvo ovládacích prvkov, ktoré nahradil dotykový displej s vertikálnou orientáciou a 8,4-palcovou uhlopriečkou. Multimediálne vybavenie superšportu prešlo viacerými vylepšeniami.

Srdcom talianskeho býka zostal 5,2-litrový atmosférický desaťvalec, ktorý však prešiel ladením. Huracán Evo z neho dokáže vydolovať výkon 471 kW (640 k) a krútiaci moment 600 Nm. Týmito číslami sa omladený model doťahuje na variant Performante, čo platí aj pre šprint 0-100 km/h v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla má presahovať 325 km/h.

Evo prebralo viacero technických prvkov od ostrejšej verzie
Evo prebralo viacero technických prvkov od ostrejšej verzie
Zdroj: Lamborghini

Motor nie je jediným prvkom zdedeným po nabrúsenom vyhotovení tohto Lamborghini, rovnako ako väčší brat Aventador dostal aj Huracán v rámci faceliftu riadenie zadných kolies. Konštruktéri upravovali pohon oboch náprav, trakčnú kontrolu, magneticky ovládané tlmiče i riadenie. Superšport disponuje množstvom extra senzorov a elektronických obvodov, ktoré majú zabezpečiť lepšiu kontrolu nad vozidlom a ďalšie zlepšenie jazdných vlastností.

Množstvo technických vylepšení a zvýšenie výkonu sprevádza aj mastnejšia cenovka. Automobilka aktuálne spúšťa objednávky na model Evo, za ktorý si na nemeckom trhu plánuje pýtať od 219-tisíc eur. Prvé kusy kupé chce zákazníkom dodať ešte počas prvého štvrťroka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia