Dacia Duster druhej generácie urobila dôležitý krok k tomu, aby sa z auta, ktoré mnohí odsudzovali, stal uznávaný hráč na trhu. Spracovanie interiéru či ponúkané technológie tu sú, v porovnaní s predchodcom, na úplne inej úrovni. O Dusteri to môžeme povedať s čistými svedomím, vyskúšali sme si ho totiž so základným benzínovým trojvalcom či výkonným štvorvalcom, ale aj vo verzii LPG a so vznetovým agregátom.

Vizualizácia - Dacia Duster po facelifte.
Zdroj: Auto Bild

Duster čoskoro prejde faceliftom a Auto Bild už o ňom má exkluzívne informácie. Zdá sa, že očakávanie fanúšikov automobilu sa naplní a novinka príde aj so samočinnou dvojspojkovou prevodovkou. Duster s "automatom" ste si už raz vedeli kúpiť, no vtedy išlo o spojenie so vznetovým agregátom. Dnes už hovoríme o kombinácii dvojspojky s benzínovou pohonnou jednotkou. To môže byť v prípade rumunského SUV atraktívnejšia voľba, ktorá mu dlho chýbala. Podľa všetkého môžeme prítomnosť skrine EDC očakávať v kombinácii s vrcholnou motorizáciou TCe 150.

Aj po modernizácii si Duster pod svojou kapotou udrží klasické spaľovacie motory - benzínové i naftový. V ponuke naďalej zostane aj variant využívajúci LPG. Rátať naďalej môžeme s prítomnosťou pohonu všetkých kolies. O elektrifikácii sa zatiaľ v prípade obľúbenej Dacie nehovorí. Tú si možno šetrí až na nástup tretej generácie.

Dizajnovo očakávame len drobné kozmetické úpravy, najvýraznejšie sa pritom prejavia na predných a zadných svetlometoch. Ako môžete vidieť na priloženej vizualizácii, predné reflektory by mali kopírovať štýl udaný novou generáciou typu Sandero. Denné sveitenie by preto malo pozostávať z dvoch samostatných diódových pásikov. Obdobnou modernizáciou majú prejsť i koncové svetlá. Karoséria ako taká sa však v prípade Dusteru meniť nebude.

Kokpit druhej generácie je na cenové pomery Dacie vyhotovený solídne, no facelift by ho mal ešte vylepšiť. Vozidlo dostane infotainment najnovšej generácie, ktorý bude, ako inak, pochádzať z nového Sandera. Pôjde o osempalcovú dotykovú obrazovku s rôznymi možnosťami konektivity. Inak by zmeny v kabíne mali byť len dizajnové, nanajvýš materiálové. Zásadnú premenu tu očakávať netreba, Dacia chce len mierne vylepšiť beztak podarený produkt.