ikona

Novinky Honda ohlásila dva elektrifikované modely

Foto: Honda

10.5. 16:15 Japonská automobilka označí retro-futuristický hatchback písmenom „e“ bez ďalších prívlastkov a novej generácii typu Jazz dá pohon i-MMD.

Batérie slúžiace priamo na pohon kolies má čoraz viac osobných automobilov. Pri niektorých sú hlavným zdrojom hybnej energie, iné ich používajú len na asistenciu spaľovacej jednotke. Trendu sa nevyhla ani Honda. Aktuálne pridáva plyn a ohlásila dva elektrifikované modely.

Názov zaujímavého elektromobilu bude nakoniec znieť Honda e
Názov zaujímavého elektromobilu bude nakoniec znieť Honda e
Zdroj: Honda

Japonská automobilka potvrdila meno malého mestského elektromobilu, ktorého predobraz menom Urban EV Concept sa v roku 2017 zaradil k hlavným hviezdam frankfurtského autosalóna. Reálnejšiu podobu dostal na tohtoročnej Ženeve. Na tamojšom výstavisku mal premiéru pod názvom Honda e Prototype, ktorá nakoniec príde len o svoj prívlastok.

Drobný hatchback bude teda vo finále označený malým písmenom „e“ bez ďalších čísel či písmen. Sériová forma by sa od exponátu prezentovaného vo Švajčiarsku mala líšiť len v drobnostiach, nič zásadné sa už meniť nebude. O technickej stránke nevieme okrem pohonu zadných kolies takmer nič. Výrobca napriek tomu uvádza, že v Európe už eviduje 22-tisíc záujemcov o „éčko“.

Vďaka novej technike by mohol byť Jazz Hybrid ešte úspornejší
Vďaka novej technike by mohol byť Jazz Hybrid ešte úspornejší
Zdroj: Honda

Sériovú verziu elektromobilu Honda e pravdepodobne spoznáme v septembri opäť vo Frankfurte. Počas októbra je na pláne výstava v Tokiu, kde chce domáca automobilka predstaviť novú generáciu typu Jazz. Pripravuje pre ňu modernejší elektrifikovaný pohon.

Japonci už dlhší čas ponúkajú model Jazz Hybrid, no ten čakajú veľké technické zmeny. Dostane techniku známu pod skratkou i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive). Aktuálne ňou disponuje Honda CR-V, v ktorej prípade slúži na pohon vo väčšine podmienok elektrina. Namiesto veľkého akumulátora je však jej hlavným zdrojom spaľovací motor v roli generátora. Hatchback by mal byť postavený podľa rovnakého receptu, aj keď viacero komponentov sa iste zmení.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia