Honda potvrdila údaje o cenách pre všetky výbavy nového kompaktného SUV modelu HR-V. Dostupná bude od  26 990 eur, pričom všetky varianty najnovšej generácie HR-V budú štandardne vybavené  technológiou dvojmotorového pohonu e:HEV (hybridné elektrické vozidlo).

Úvodným výbavovým stupňom je prevedenie Elegance, ktorého cena začína od 26 990 eur. Súčasťou štandardu tu sú LED svetlomety, vyhrievané predné sedadlá, 18” zliatinové kolesá či plná konektivita pre smartfóny. Vyššie je výbava Advance, cena ktorej začína od 29 490 eur a ktorá má navyše elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s možnosťou „bezdotykového“ otvorenia a automatického zatvorenia po vzdialení sa. Ďalej ponúkne vyhrievaný volant, syntetickú kožu a tkaninové obloženie interiéru.

Honda HR-V e:HEV.
Zdroj: Honda

Vrcholná verzia Advance Style je k dispozícii od 31 990 EUR, a navyše obsahuje prémiové audio, jedinečné detaily a výnimočné dizajnové prvky, ako sú napríklad farba exteriéru v dvoch odtieňoch a oranžové akcenty v kabíne. Hybridná technológia e:HEV od spoločnosti Honda, ktorá je k dispozícii v modeli HR-V prvýkrát, zaručuje úroveň produkcie emisií CO2 od 122 g/km (kombinovaný cyklus WLTP) a spotrebu paliva 5,4 l/100 km.

Nastavenie e:HEV disponuje tromi prepínateľnými režimami jazdy, ktoré sa striedajú automaticky podľa prevládajúcich jazdných podmienok. Táto technológia prináša príjemný a citlivý zážitok z jazdy podobný elektrickému vozidlu a vždy maximalizuje efektivitu. Úplne nové HR-V má  siluetu SUV kupé, ktorá je elegantnejšia než má jeho predchodca a jeho moderný dizajn je v súlade s ostatnými súčasnými modelmi Hondy.

Honda HR-V e:HEV.
Zdroj: Honda

Rovnako ako všetky nové modely Honda, aj nový model HR-V je vybavený technológiou Honda Sensing, ktorá obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča. Nový model taktiež prináša funkciu Hill Descent Control (Ovládanie jazdy z kopca) na lepšiu kontrolu na strmých svahoch a povrchoch s nízkou priľnavosťou. Majitelia modelu HR-V majú v automobile navyše k dispozícii integrovaný 9-palcový dotykový displej, ktorý umožňuje zrkadlenie smartfónu prostredníctvom Apple Carplay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (cez kábel).

Honda HR-V e:HEV novej generácie.
Zdroj: Honda

Honda HR-V má ponúknuť zvýšenú torznú tuhosť a zmenilo sa aj nastavenie riadenia, aby bol pocit pri zmene smeru plynulejší. Počiatočné zatáčanie je vraj priamejšie a precíznejšie, celkový pocit z manévrov má byť v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu HR-V oveľa lineárnejší. Odpruženie je v porovnaní s predchádzajúcim modelom citlivejšie a prináša lepšiu trakciu vozidla. Bolo to dosiahnuté zvýšením presahu pružiny, čím sa znížili bočné sily na tlmiči, ktorý má tiež znížené vnútorné trenie. To v kombinácii s guľovými čapmi s nízkym trením a optimalizovanými puzdrami, zaisťuje lineárnejší a plynulejší pohyb.

Honda HR-V e:HEV novej generácie.
Zdroj: Honda

Vzadu boli konštrukčné a dizajnové prvky upravené tak, aby zlepšovali ovládanie zadných kolies a jazdný komfort. Kvapalinou plnené puzdrá teraz disponujú zvýšeným tlmiacim účinkom a ponúkajú lepšie tlmenie nízkofrekvenčných vibrácií pre komfortnejšiu jazdu na nerovnom povrchu. Pri revízii konštrukcie puzdra bola pridaná príruba na zníženie bočného pohybu v puzdre.

Honda HR-V e:HEV novej generácie.
Zdroj: Honda

Brzdnú silu HR-V dodáva  brzdový systém s prednými kotúčmi s priemerom 293 mm a zadnými kotúčmi s priemerom 282 mm. Špeciálne vyvinutá elektrická servo brzda spojená so systémom e:HEV plynule ovláda rekuperačné a hydraulické brzdy, čo zaisťuje hladký pocit brzdenia. Brzdový pedál modelu HR-V je navyše umiestnený s dôrazom na ergonómiu, čo znižuje únavu vodiča pri jazde na dlhé vzdialenosti.

Honda HR-V e:HEV novej generácie.
Zdroj: Honda

Súčasná malá globálna platforma spoločnosti Honda bola pre model HR-V aktualizovaná, pričom sa zvýšil pomer ocele s vysokou pevnosťou v ťahu, čím sa zlepšila tuhosť karosérie. Na stredový priečny nosník podlahy a stredový stĺpik sa navyše používa oceľ s vysokým lambda pomerom 980, čo ďalej zvyšuje pevnosť a znižuje hmotnosť o 1,5 kg. Za stĺpikmi C bola pridaná prstencová štruktúra na ďalšie posilnenie podvozku, čo umožňuje väčšiu kontrolu nad každým jednotlivým kolesom a ponúka lepšiu kvalitu jazdy a dynamické správanie.

Honda HR-V e:HEV novej generácie.
Zdroj: Honda

Okrem minimalizovania hmotnostného dôsledku elektrifikácie a dopadu zlepšenia bezpečnostných vlastností sa dodatočná tuhosť kombinuje s vylepšeniami odpruženia s nízkym trením a dlhším rázvorom, čo zabezpečuje vylepšenú stabilitu podvozku. To znamená, že veľké nerovnosti vozovky sa  absorbujú ľahšie, čím sa dosiahne hladšia jazda, zatiaľ čo vibrácie z vozovky sú potlačené a rezonancia motora je znížená.