Stratégia elektrifikácie spoločnosti Honda počíta s tým, že každé z jej vozidiel, ktoré sa bude predávať v Európe, bude mať svoju verziu aj v hybridnej alebo čistej elektrickej podobe. Našťastie pre puristov, toto neplatí pre Hondu Civic Type R, ktorá dorazí do showroomov budúci rok.

Civic Type R, ktorý bude v Európe dostupný od začiatku roku 2023, už stanovuje nové referenčné hodnoty a nedávno na okruhu Suzuka v Japonsku prekonal rekord okruhu pre vozidlá s pohonom predných kolies. V rámci jeho vývoja inžinieri Hondy doladili každý aspekt nového modelu, vrátane konštrukčných vylepšení, ktoré zlepšujú aerodynamický výkon. Ľahké komponenty a prepracovanie hnacieho ústrojenstva vytvorili najcitlivejší a najvýkonnejší Type R vôbec.

S úplne novým modelom Civic Type R inžinieri Hondy opäť splnili náš cieľ vytvoriť ten najobohacujúcejší zážitok z jazdy v segmente výkonných hatchbackov,“ hovorí Tom Gardner, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe. „Vďaka výnimočnému pokroku a aplikovaniu technológií získaných z motoristického športu sme prekonali možnosti dokonca aj odľahčenej verzie predchádzajúceho modelu. Práve vďaka tejto oddanosti špičkovému výkonu už 25 rokov je model Civic Type R tak populárny medzi vodičmi.“

Nový Type R stavia na „vzrušujúcom“ dizajnovom prístupe nedávno predstaveného modelu Honda Civic e:HEV. Na zvýraznenie už aj tak elegantnej a športovej siluety je Type R nižší a širší, s blatníkmi, ktoré sa tiahnu nad ľahkými 19-palcovými matnými čiernymi zliatinovými kolesami obutými do špeciálnych pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.

Veľká spodná mriežka predného nárazníka maximalizuje prúdenie vzduchu k motoru a unisono spolupracuje s novou kapotou, ktorá je vybavená vetracím otvorom, čo maximalizuje prúdenie vzduchu okolo prednej časti. Medzi ďalšie konštrukčné detaily, ktoré pomáhajú zväčšiť generovaný prítlak, patria spojlery bočných prahov za prednými kolesami a nový väčší zadný difúzor, ktorý je integrovaný priamo do podlahy.

Interiér nového modelu je venovaný zvyšovaniu radosti z jazdy a zvyšovaniu úrovne koncentrácie. Zachováva si vysokú úroveň pohodlia, praktickosti a kultivovanosti, aké možno nájsť v úplne novom modeli Civic e:HEV, vylepšený je emotívnymi detailmi a prvkami zameranými na výkon, ako je napríklad ikonická klasická červená lišta Type R.

Vodič v kabíne sedí nižšie ako predtým, s lepším výhľadom ponad prednú kapotu, sú minimalizované mŕtve uhly a zredukované zrkadliace prvky. Ľahké predné športové sedadlá s čalúnením so semišovým efektom ponúkajú oporu na držanie tela vodiča, čo zabezpečuje pohodlie a manévrovateľnosť na trati a počas dlhých jázd.

Nový model stavia na oceňovanom základe svojho predchodcu – ešte ďalej rozvíja známy motor 17YM Type-R, aby poskytoval v histórii modelu najrýchlejšiu, maximálne návykovú, no zároveň bezpečnú a uspokojujúcu jazdu. Zmeny sú postupné a bolo prepracované turbodúchadlo, ktoré teraz obsahuje kompaktný kryt na zlepšenie celkovej účinnosti jednotky. Samotná turbína má optimalizovaný počet lopatiek aj tvar, čo zvyšuje výkon a zlepšuje prúdenie vzduchu cez turbo. Výsledkom je najsilnejší preplňovaný motor VTEC v modeli Type R.

Prepracovaný výfukový systém pracuje v spojení s vyššie uvedenými prvkami s cieľom zlepšiť pomer výkonu a hmotnosti, krútiaci moment a maximálnu rýchlosť predchádzajúcej generácie Type R a urobiť z modelu 2023 Civic Type R jedno z najvýkonnejších áut na liter vo svojej triede. Zatiaľ však automobilka neuviedla, o aký presný výkon sa jedná, takže na tieto údaje si ešte budeme musieť počkať.

Optimalizovaná verzia šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá pomohla predchádzajúcej generácii nadchnúť fanúšikov na celom svete, pomáha vodičom cítiť prepojenie s autom. Prepracovaný systém prispôsobovania otáčok s automatickým medziplynom zaisťuje dokonale spárované prispôsobenie otáčok pri radení nižších prevodových stupňov, čo pomáha vyváženiu vozidla pri nájazde do zákruty. Prevodovka s vysokou pevnosťou získala extrémne tuhý mechanizmus radenia a usporiadané radiace kulisy na bezpečné a veľmi presné radenie.

Vylepšený brzdový systém Brembo zachováva dvojdielne kotúče z predchádzajúcej generácie pre lepší pocit a dlhú životnosť. Nové auto sa vyznačuje vylepšenou reguláciou teploty a vzduchovým chladením prostredníctvom modernizovaného chladiča, čo zaisťuje trvalý a optimálny výkon pri náročnom užívaní. Nový dizajn trojitého výfuku s vylepšenou moduláciou zvuku zlepšuje sluchový vnem a ešte viac posilňuje spojenie vodiča s autom.

Anketa: Páči sa vám dizajn nového modelu Honda Civic Type R?