Wey P8 je produktom čínskej spoločnosti Great Wall Motors
TASR
TASR

Novinky Great Wall Motor možno zváži výstavbu závodu na výrobu áut v EÚ

Foto: Great Wall Motors

11.9. 20:46 Spoločnosť plánuje začať predávať SUV s označením WEY v Európskej únie o dva roky, povedal Wej Ťien-ťün na okraj autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom s odkazom na prémiový model automobilky.

Čínska spoločnosť Great Wall Motor možno v rámci expanzie na zámorské trhy zváži výstavbu závodu na výrobu automobilov v Európskej únii (EÚ), keď tam jej predaj dosiahne 50.000 kusov ročne. Uviedol to predseda jej predstavenstva Wej Ťien-ťün na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Great Wall, popredný výrobca športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a pick-upov v Číne, aktuálne skúma odbyt a výrobu na zahraničných trhoch. Cieľom je rozšíriť vplyv firmy vo svete a zvýšiť zisky, keďže predaj vozidiel na domácom automobilovom trhu, najväčšom na svete, klesá.

Spoločnosť plánuje začať predávať SUV s označením WEY v Európskej únie o dva roky, povedal Wej Ťien-ťün na okraj autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom s odkazom na prémiový model automobilky.

„V počiatočnej fáze plánujeme vyrábať autá v Číne a vyvážať ich do EÚ,“ vyhlásil a spresnil, že čínska spoločnosť má tiež v pláne vyvážať do Európy aj elektromobily a hybridné vozidlá.

„Veríme, že keď v EÚ predáme viac ako 50.000 áut, začneme zvažovať výstavbu továrne,“ povedal Wej Ťien-ťün. Na otázku, či sa Great Wall Motor môže usilovať aj o získanie zahraničnej automobilky vyhlásil, že jeho firma na vstup na nové trhy nepotrebuje novú značku.

Great Wall, ktorého najmasovejšie vyrábanou značkou je Haval, vyváža niektoré modely pick-upov do Talianska. V júni spustila spoločnosť výrobu v regióne Tula v strednom Rusku. Kapacita závodu je 80.000 automobilov ročne.

Great Wall nie je jediná čínska automobilka, ktorá zvažuje výrobu v Európe. Spoločnosť Geely už napríklad vlastní švédske Volvo a má tiež továrne v Bielorusku pre svoju vlastnú značku Geely.

Great Wall je ale jednou z mála automobiliek v Číne, ktorá tento rok zaznamenala nárast predaja na domácom trhu, kde jej rivali už dlhšie zápasia so spomaľovaním alebo poklesom odbytu. Firma za prvých osem mesiacov 2019 predala v Číne 624.000 vozidiel, o 5,79 % viac ako v rovnakom období minulého roka.

 Wej Ťien-ťün v tejto súvislosti uviedol, že Great Wall je pripravená „ponúknuť ďalšie zľavy a posilniť reklamu," aby si udržala podiel na čínskom trhu.

Zisk spoločnosti však v 1. polroku klesol približne o 60 % pre zmenu cenovej stratégie.

(TASR)

TASR
autor TASR
Diskusia  ()

Video

Diskusia