Daimler je ďalším výrobcom, ktorý varoval pred negatívnym vplyvom nedostatku polovodičov na tržby. Automobilky po celom svete pre problémy s dodávkami čipov znižujú produkciu, od americkej skupiny General Motors (GM) po indickú spoločnosť Mahindra. "Keďže dodávatelia polovodičov v Malajzii a inde zatvárajú závody, problémy sa ešte zväčšili, takže naše tržby v 3. kvartáli budú zrejme výrazne nižšie než v 2. štvrťroku," povedal šéf Daimleru Ola Källenius v rozhovore pre týždenník Automobilwoche.

Källenius však dodal, že koncern je teraz lepšie pripravený na šoky v rámci dodávateľských reťazcov než pred pandémiou. "Výrazne sme zvýšili flexibilitu nášho podnikania," uviedol. Spotrebitelia sú podľa neho zvyknutí čakať na veľmi žiadané produkty. Källenius nechcel špekulovať o tom, kedy sa skončia problémy s dodávkami čipov. Nikto totiž nedokáže predpovedať, ako sa bude vyvíjať pandémia, alebo napríklad dokedy budú v Malajzii trvať protiepidemické reštrikcie. "Dôležité je, že dopyt po autách je stále tu. Raz sa vyrieši aj problém s čipmi," dodal šéf spoločnosti.