ikona

Novinky Ginetta Akula: Na okruhu je ako doma

Foto: Ginetta Cars

13.3. 12:27 Kupé inšpirované z hľadiska aerodynamiky špeciálmi LMP1 má atmosférický osemvalec s výkonom 600 koní a pohon zadných kolies.

Výroba ľahkých športových automobilov bola odjakživa doménou Veľkej Británie. Medzi najvýznamnejšie mená tam patrí firma Ginetta Cars, ktorá stavia modely určené pre cesty i pretekárske trate. Na ženevskom výstavisku prezentovala svoj najnovší produkt menom Akula. Možno ho síce obdariť tabulami a používať v bežnej premávke, no na okruhu je ako doma.

Na prvý pohľad je jasné, že tvary kupé diktovalo prúdenie vzduchu
Na prvý pohľad je jasné, že tvary kupé diktovalo prúdenie vzduchu
Zdroj: Ginetta Cars

Anglická firma tradične označuje svoje vozidlá kódmi zloženými z písmen a čísel, tentokrát však použila ruský výraz pre žraloka zaužívaný pri jadrových ponorkách. Jeho nositeľom je extrémne tvarované dvojmiestne kupé. Pri jeho stavbe malo hlavné slovo prúdenie vzduchu, čo vidieť na komplikovaných krivkách zaváňajúcich motoršportom. Prítlak bol prioritou číslo jeden.

Ginetta Akula má dlhú prednú časť trochu evokujúcu formule, za ktorou nasleduje krátka kabína. Aj v bočných partiách bola aerodynamika evidentne dôležitá. Zadok dojem podčiarkuje, obsahuje neprehliadnuteľné krídlo a mohutný difúzor. Svetlá na oboch koncoch tvoria jednoduché okrúhle LED moduly zasadené do tvarovaných foriem. Sú z karbónu, rovnako ako mnoho ďalšieho.

Valná väčšina konštrukcie anglického vozidla je z uhlíkových vlákien
Valná väčšina konštrukcie anglického vozidla je z uhlíkových vlákien
Zdroj: Ginetta Cars

Uhlíkové vlákna hrali pri stavbe vozidla dôležitú rolu. Aj vďaka nim sa podarilo dosiahnuť suchú hmotnosť iba 1 150 kilogramov, čo je veľmi slušné číslo. Najmä s ohľadom na použitý motor. Kupé totiž poháňa celohliníkový atmosférický osemvalec so zdvihovým objemom šesť litrov, ktorý by mal produkovať výkon presahujúci 441 kW (600 k) a krútiaci moment vyše 700 Nm.

Objemná pohonná jednotka je spriahnutá so sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú vyvinuli priamo v Ginetta Cars. Poháňané sú výhradne zadné kolesá. Akula je teda koncepciou auto zo starej školy, no má aktuálnu konštrukciu a aerodynamickú stránku inšpirovanú špeciálmi LMP1. Zároveň disponuje moderným podvozkom a takmer ideálnym rozložením kilogramov. Hmotnosť je rozdelená v pomere 49:51, mierne navrch má v tomto smere zadná náprava.

Napriek dôrazu na hmotnosť nechýbajú vnútri ani komfortné prvky
Napriek dôrazu na hmotnosť nechýbajú vnútri ani komfortné prvky
Zdroj: Ginetta Cars

Asi nikoho v aute tohto razenia neprekvapí minimalistický interiér či použitie anatomických sedadiel s viacbodovými pásmi. Zoznam vybavenia nie je dlhý, ale nechýba v ňom ani niekoľko komfortných prvkov. Napríklad klimatizácia, parkovacie senzory či zadná kamera. Niektoré veci závisia od želaní zákazníka, pričom každý by mal za model Ginetta Akula zaplatiť najmenej 340-tisíc libier (necelých 395-tisíc eur). V pláne je pritom výroba série 20 exemplárov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia