Ford S-Max a Galaxy Hybrid.

Novinky Ford sa stále nevzdáva kategórie MPV: Pre modely S-Max a Galaxy chystá hybridnú techniku

Foto: Ford

19.1. 11:00 Pod kapotu príbuzných sa má dostať 2,5-litrový benzínový agregát, ktorý doplní automatická prevodovka, elektromotor a batéria typu Li-ion neobmedzujúca praktickú stránku. Modrý ovál hovorí o výkone 200 koní.

Výrazný rast popularity SUV zasiahol predajné čísla viacerých iných tried. Snáď najväčší odliv zákazníkov zaznamenali viacúčelové vozidlá, ktoré poznáme pod skratkou MPV. Produkty tejto kategórie už mnohé značky opustili. Ford sa jej stále nevzdáva, so svojou dvojicou S-Max a Galaxy jednoznačne ráta naďalej. Dokazuje to správa o rozširovaní ich cenníka.

Pre tieto príbuzné modely chystá americká automobilka hybridnú techniku. Pod ich kapotu sa má dostať 2,5-litrový benzínový agregát pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý doplní automatická prevodovka, elektromotor a batéria typu Li-ion. Pohonný systém má dosahovať maximálny výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 210 Nm. Výrobca spomína aj emisie oxidu uhličitého, podľa normy WLTP pôjde o hodnotu 140 g/km.

MPV by mali využívať viaceré komponenty z hybridného SUV Kuga.
MPV by mali využívať viaceré komponenty z hybridného SUV Kuga.
Zdroj: Ford

Prítomnosť extra techniky nemá nijak obmedziť praktickú stránku. Ford S-Max Hybrid bude v ponuke s piatimi alebo siedmimi sedadlami, v prípade príbuzného modelu Galaxy Hybrid je tretí rad sedadiel štandardom. Vnútorný priestor sa nemenil. Menšie vozidlo z tejto dvojice tak dokáže ponúknuť až 2 200 litrov pre náklad, v prípade väčšieho typu je maximom údaj 2 339 l.

Modrý ovál bude batérie pre tieto autá vyrábať v španielskej Valencii, do tamojšieho závodu preto investuje 42 miliónov eur. Produkovať má akumulátory aj pre hybridné varianty SUV Kuga. Tie by mali na náš trh prísť čoskoro, predaj MPV so zmiešanou technikou sa má spustiť začiatkom roka 2021. O cenách sa zatiaľ nehovorí.

Video

Diskusia