Ford Ranger Raptor

Novinky Ford Ranger Raptor dorazil na Slovensko: Za koľko sa bude terénny pick-up predávať?

Foto: Ford

21.10. 2019 16:30 Pod kapotou Američana sa objaví výhradne dvakrát prepĺňaný naftový štvorvalec a desaťstupňový automat, už v základe dostane bohaté vybavenie.

V ostatných rokoch stúpla popularita drsných off-roadov. Mnohí motoristi pri nich nehľadajú nekompromisné schopnosti mimo ciest, ale skôr výrazný imidž. Platí to aj pre nejedného majiteľa brutálneho modelu Ford F-150 Raptor. Na naše pomery je ale príliš veľký, firma preto obdobnú verziu pripravila z menšieho typu Ranger. Ten už nejaký čas vedie predajné rebríčky pick-upov v Európe.

Drsný variant typu Ranger sa dostáva na náš trh.
Drsný variant typu Ranger sa dostáva na náš trh.
Zdroj: Ford

Terénny špeciál pôvodne debutoval už začiatkom minulého roka. Európske štáty však neboli jeho primárnym cieľom, prednosť dostali niektoré zahraničné trhy. Američan teraz dorazil aj na Slovensko. Dostupný bude v jedinej verzii a pod jeho kapotou sa objaví výhradne dvakrát prepĺňaný naftový štvorvalec 2.0 TDCi EcoBlue. Žiadne široké možnosti konfigurácie sa  v tomto prípade nekonajú.

Už v základe dostane Ranger Raptor do vienka nielen bohaté bezpečnostné vybavenie, ale tiež xenónové svetlá s LED dennými modulmi, kožené športové sedadlá (vpredu s vyhrievaním), bezkľúčový systém, dvojzónovú klimatizáciu, 8-palcový infotainment obsahujúci navigáciu či parkovaciu kameru doplnenú zadnými senzormi.

Raptor má už štandardne takmer plné vybavenie.
Raptor má už štandardne takmer plné vybavenie.
Zdroj: Ford

Bohatá nádielka ovplyvnila cenu, ktorá sa v prípade drsnej verzie výrazne vzdialila od štandardného základu 32 388 eur. Za koľko sa bude terénny pick-up u nás predávať? Štartovacou priečkou je suma 57 588 eur, so všetkými opciami sa dá dostať cez úroveň 61-tisíc. Príplatkových možností je pritom len zopár. Zvoliť si bude možné metalický lak (550 eur), sadu grafických polepov (745 eur), nezávislé kúrenie (2 200 eur) a zámok rezervného kolesa (75 eur).

Sólová voľba pohonnej jednotky znamená, že Ranger Raptor bude disponovať výkonom 157 kW (213 k) prenášaným na všetky štyri kolesá pomocou desaťstupňovej automatickej prevodovky. Jeho maximálna rýchlosť je 180 km/h. Klasický údaj zrýchlenia 0-100 km/h v cenníku nenájdete, no malo by ísť o 10,5 sekundy. Na rolu šprintéra však tento model neašpiruje. Omnoho dôležitejšie sú čísla ako svetlá výška 281 mm, brodivosť 850 mm či štedré nájazdové uhly, vďaka ktorým tento Ford exceluje v teréne. O tom sme sa už mohli presvedčiť počas prvej jazdy.

Diskusia  ()

Video

Diskusia