Ford Puma je späť vo forme mestského crossoveru segmentu B

Novinky Ford Puma: Vnútri čaká rozmerné prekvapenie

Foto: Ford

27.6. 16:45 Puma je jedno z najatraktívnejších označení automobilov - je krátke, výstižné a nesie symboliku majestátneho predátora. V minulosti ho Ford používal pre mrštné trojdverové kupé, teraz si ho privlastňuje mestké SUV.

Ford Puma dnes automobiloví fanúšikovia poznajú najmä ako mrštné trojdverové kupé. Treba si však zmeniť optiku, názov nesúci meno majestátneho predátora dostáva mestské SUV. Ak bola Puma v minulosti okrem iného známa svojim dizajnom, aktuálna jej nezostane nič dlžná. Ford si uvedomuje, že v tomto segmente je dobrý vzhľad základom.

Ford Puma je späť vo forme mestského crossoveru segmentu B
Ford Puma je späť vo forme mestského crossoveru segmentu B
Zdroj: Ford

Puma dostáva, prinajmenšom v doteraz známej konfigurácii ST-Line X, plne diódové svetlomety vpredu i vzadu s pôsobivou grafikou. Obrovská čelná maska sa medzi reflektormi rozťahuje ako široký úsmev. Profil nesie niekoľko výrazných prelisov, ktoré autu opticky dodávajú dynamický vzhľad. Zadok je pomerne jednoduchý, jednoznačne mu dominujú práve LED svetlomety.

Napriek športovému vzhľadu nateraz extrémne dynamické výkony od Pumy očakávať netreba. Pod kapotou zatiaľ bude len litrový trojvalec Ecoboost, ktorému bude jemne pomáhať i elektrina. Dostupné budú dve výkonnostné naladenia, 90 kW (122 k) a 112 kW (152 k). Obidve motorizácie sa budú spájať s manuálnym šesťstupňom, dostupná by mala byť i samočinná prevodovka.

12,3
12,3" digitálna prístrojovka patrí z hľadiska uhlopriečky k nadpriemeru
Zdroj: Ford

Veľkým prekvapením v kabíne Pumy je plne prispôsobiteľný 12,3” digitálny prístrojový panel. V kombinácii s infotainmentom SYNC 3 či konektivitou pre Android Auto a Apple CarPlay by mohlo ísť o výborného pomocníka na cestách. Ford sa môže pochváliť výborným hlasovým asistentom, no najmodernejšia forma prístrojovky mu doteraz v bežných modeloch chýbala.

Poteší aj prítomnosť audiosústavy Bang&Olufsen či armády asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, systému pre jazdu v jazdných pruhoch alebo rozpoznávania chodcov. Novinka sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte, dostupná teda pravdepodobne bude až koncom roka.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia