Ford Mustang Mach-E.

Novinky Ford potvrdil netradičnú stratégiu: Mustang Mach-E uprednostnil Európu pred Spojenými štátmi

Foto: Ford

14.2. 11:50 Elektrický crossover má v lokálnej špecifikácii inak naladené pruženie, riadenie či stabilizáciu. V ponuke má byť viacero verzií, až 85 percent predbežných objednávok tvorí základný variant s väčšou batériou.

Americkí výrobcovia sa zväčša sústredia najmä na domácu klientelu a Ford nie je výnimkou. Svoje produkty uvádza v USA neraz dlhé mesiace či dokonca roky pred ostatnými krajinami. Mustang Mach-E však tento zvyk poruší, nedávno sa začalo hovoriť o jeho prioritnom uvedení na starom kontinente. Modrý ovál netradičnú stratégiu vychádzajúcu z emisných tlakov potvrdil.

Klebety sa naplnili a elektrický crossover uprednostnil Európu pred Spojenými štátmi. Vozidlo absolvovalo v týchto dňoch debut na londýnskej pôde. Predviedlo sa v lokálnej špecifikácii, ktorá sa od tej americkej navonok odlišuje len prednou tabuľkou evidenčného čísla. Inak je všetko po starom. Zachované zostali nielen krivky plechov, ale napríklad aj zaujímavo riešené kľučky dverí.

Najpraktickejší člen rodiny Mustang sa dostáva do predaja.
Najpraktickejší člen rodiny Mustang sa dostáva do predaja.
Zdroj: Ford

Dizajnu sa automobilka nedotkla, ale technickej stránky áno. Ford hovorí o viacerých úpravách súvisiacich s odlišnými reáliami európskych trhov. Prepracovať mal naladenie pruženia, ale tiež riadenie a elektronický stabilizačný systém. Pohonného systému sa žiadne zmeny týkať nemajú. Aj v našich končinách byť na výber z viacerých verzií, ktoré sa líšia použitými komponentmi.

V základnom vyhotovení Mach-E roztáča zadné kolesá a disponuje výkonom 190 kW (258 k), pričom štandardnú 75,7 kWh batériu možno vymeniť za kus s kapacitou 98,8 kWh. V druhom prípade má dojazd podľa cyklu WLTP na jedno nabitie dosiahnuť až 600 km. Ford pritom uvádza, že variant RWD disponujúci väčším akumulátorom tvorí momentálne až 85 percent predbežných objednávok.

Na presné ceny jednotlivých variantov crossoveru si musíme počkať.
Na presné ceny jednotlivých variantov crossoveru si musíme počkať.
Zdroj: Ford

O priečku vyššie stojí model AWD, ktorý má elektromotor aj vpredu. Štvorkolka dosahuje najviac 248 kW (337 k). Pohonom oboch náprav disponuje i vrcholný exemplár GT, ten sľubuje porciu 342 kW (465 k). So šiestimi stovkami kilometrov ale v jeho prípade netreba rátať. Ford však sľubuje, že pri napojení na 150 kW nabíjačku siete Ionity dokáže crossover za 10 minút načerpať energiu na prejdenie 93 kilometrov.

Okrem zaujímavých parametrov sa záujemcovia o tento elektromobil môžu tešiť na nálož moderných technológií a interiér obsahujúci digitálny prístrojový panel i 15,5-palcovú obrazovku združujúcu väčšinu ovládacích prvkov. Vynikať by mal aj z hľadiska praktickosti. Batožinový priestor s objemom 402 litrov síce neohúri, ale spolu s ďalšou stovkou pod prednou kapotou to nie je zlé.

Medzi lákadlá elektromobilu patrí sekundárny batožinový priestor.
Medzi lákadlá elektromobilu patrí sekundárny batožinový priestor.
Zdroj: Ford

Na ostrý štart predaja modelu Mustang Mach-E si ešte musíme počkať. Američania aktuálne začínajú prijímať predbežné rezervácie, ceny jednotlivých variantov zatiaľ nezverejnili. Na nemeckom trhu by základ mal stáť 46 900 eur. Väčší akumulátor nepochybne prihodí pár tisíc, rovnako ako predný elektromotor či silnejší pohon verzie GT.

Video

Diskusia