Ford zapracoval na aerodynamike obidvoch verzií (fastback aj kabriolet), pričom vizuálne autu neublížil. Hrou s otvormi v nárazníku, pridaním deflektoru v prednej časti naopak znížil odpor vzduchu. V zadnej časti pribudol nový voliteľný spojler na veku batožinového priestoru, jemne sa zmenil nárazník a pre 5-litrový agregát sú štandardom štyri koncovky výfukového potrubia.

 
Ford Mustang sa bude páčiť ešte viac
 5-litrový model by ste spoznali podľa štvorice koncoviek, autor: Ford

Všetky modely získali LED svetlá, novinkou sú LED hmlovky a tým dramatické zmeny končia. Nové farby a dizajn kolies nie sú až tak podstatné. Oveľa viac poteší fakt, že 5,0-litrový motor V8 má teraz výkon 450 koní (529 Nm) a v kombinácii s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou dokáže zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 4,3 sekundy. Alternatívou je stále potenciálne úspornejší 2,3-litrový EcoBoost, ktorý má výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. Oba motory môžu byť vybavené aj vylepšenou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

S ohľadom na európskych zákazníkov Ford optimalizoval aj podvozok využívajúci zavesenie kolies MagneRide s voliteľnými režimami jazdy a ak by susedom nebodaj vadil zvuk auta, výfukový systém s aktívnym ventilom má špeciálny režim „dobrého suseda," ktorý je vraj vhodnejší pre jazdu v skorých ranných, alebo naopak neskorých večerných hodinách.

 
Ford Mustang sa bude páčiť ešte viac
 Interiér ponúka nové materiály a bezpečnostné systémy, ktoré však nevidno. Autor: Ford

Ford dokonca sľubuje, že z interiéru nového modelu Mustang vyžaruje prvotriedny pocit. Na obložení dverí sa teraz nachádzajú materiály mäkké na dotyk a kľučky dverí sú vyrobené z hliníka. Na stredovej konzole nájdeme nový, ručne šitý mäkký poťah s prešívaním kontrastnej farby a lemovanie prístrojového panela je k dispozícii v štyroch nových vyhotoveniach z hliníka. Pekným detailom môže byť nové tlačidlo na štartovanie motora začne od okamihu odomknutia dverí pulzovať načerveno, až kým majiteľ nenaštartuje.

 
Ford Mustang sa bude páčiť ešte viac
 Ten správny motor pre Mustang, autor: Ford

Kto by chcel viac, môže siahnuť po interiérovom balíku Carbon Sport. Výplne dverí a sedadlá v ňom sú čalúnené materiálom Alcantara so semišovým efektom a lemovanie prístrojového panela a hlavicu radiacej páky z uhlíkových vlákien. Pre maximálne pohodlie sú tiež pre celý modelový rad po prvýkrát v ponuke aj kožené vyhrievané a odvetrávané sedadlá a vyhrievaný volant. No a keď už sme v interiéri, nemôžeme nespomenúť nový adaptívny tempomat, systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, pri ktorom ale Ford nespomína či funguje aj pri maľovaní čiernych čiar na cestách.

Zdroj: andrej ježo