Ford Kuga tretej generácie debutoval vlani so sedemčlennou partiou motorov, z čoho tri boli elektrifikované. SUV sa už dlhšie vyrába s mild-hybridným naftovým dvojlitrom dosahujúcim 110 kW (150 k) a benzínovým plug-in hybridným pohonom s maximom 165 kW (225 k). Automobilka už pri pri premiére spomínala aj tzv. samonabíjateľný variant. No neprezradila detaily, na ktoré teraz upozorňuje.

Modrý ovál v týchto dňoch spustil sériovú výrobu verzie Kuga Hybrid. Pod jeho kapotou pracuje opäť atmosférický zážihový štvorvalec s objemom 2,5 litra doplnený elektromotorom a ústrojenstvom eCVT, v tomto prípade však sústava zvládne vyprodukovať najviac 140 kW (190 k). Bezstupňová prevodovka používa na zlepšenie jazdného zážitku prednastavené pomery imitujúce radenie.

Výkonom nové vyhotovenie za modelom PHEV mierne zaostáva, napriek tomu zvládne šprint 0-100 km/h o desatinu skôr. Potrebuje na to 9,1 sekundy. To platí pre SUV s predným pohonom, no tento hybrid ponúka aj systém 4x4. V tom prípade platí pre disciplínu 0-100 km/h údaj 9,5 s. Maximálna rýchlosť sa nemení, konvenčný hybridný exemplár dosiahne strop 196 km/h. Plug-in dá najviac rovných dvesto.

Elektrifikovaný pohon verzie Kuga Hybrid má výkon 190 koní.
Zdroj: Ford

Akumulátor verzie Hybrid má kapacitu 1,1 kWh. Výrazne menšia batéria umožnila ponechanie 54-litrovej nádrže (PHEV má 45 l) a vďaka kombinovanej spotrebe 5,4 l/100 km podľa normy WLTP tak môže Ford hovoriť o dojazde magických 1 000 kilometrov. Normované emisie oxidu uhličitého dosahujú 125 g/km. Technika podporuje aj krátke jazdy v čisto elektrickom režime. Výrobca upozorňuje, že s týmto SUV možno potiahnuť až 1 600 kg.

Kuga sa ako konvenčný hybrid navonok ničím zásadným neodlišuje od ostatných členov bohatej modelovej ponuky. Samozrejme, dvierka zásuvky na strane spolujazdca chýbajú. Zopár špecifických detailov sa týka interiéru, resp. prístrojového panela a infotainmentu. Batožinový priestor má byť takmer rovnako veľký ako v čisto benzínových či naftových kúskoch.

Nový variant je dostupný vo všetkých úrovniach vybavenia, ktorých je dohromady päť. Aktuálne sa už dá objednať aj na slovenskom trhu. Pri vybavení Titanium je v predaji od 32 890 eur, za štvorkolku treba zaplatiť najmenej 35 390 eur. Luxusne ladená verzia Vignale posúva cenu na bezmála 41-tisíc bez príplatkových opcií. Výroba hybridnej novinky sa už spustila, prebieha v španielskej Valencii.

Aktuálne ceny modelu Ford Kuga Hybrid na slovenskom trhu.
Zdroj: Ford