ikona

Novinky Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Foto: Carscoops

7.12. 2018 13:51 Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.

Jarnou premiérou ďalšej generácie typu Focus automobilka mnohých prekvapila, Ford totiž naraz ukázal celú plejádu verzií svojho bestselleru. Nedávno k nim pribudlo kombi Active. Už prvotné odhalenie obsahovalo športovo štylizovaný kúsok ST-Line, na debut skutočného výkonného variantu však stále čakáme. Jeho dizajn už ale podľa všetkého nie je tajomstvom.

Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor
Pod prednou kapotou hot-hatchu sa má nachádzať 2,3-litrový turbomotor
Zdroj: Carscoops

Kamuflované testovacie prototypy sa v ostatných mesiacoch pravidelne objavujú na cestách, no teraz sa podarilo hot-hatch po prvýkrát odfotiť bez maskovania a jeho zábery zverejnila stránka Carscoops. Prichytený exemplár je odetý do oranžového laku pripomínajúceho predchádzajúce modely Focus ST. S výrazným odtieňom karosérie kontrastujú tmavé prvky v spodnej časti bodykitu, ale tiež disky kolies a krídlo lakované spolu s kľučkami čiernou.

Po stranách zadného nárazníka obsahujúceho drobný difúzor ústi dvojica okrúhlych výfukových koncoviek, čo môže byť jediný fyzický rozdiel od verzie ST-Line. Ostatné použité komponenty sa zdajú byť rovnaké. Na vozidle chýbajú štítky ST, keďže ide pravdepodobne o predsériový exemplár. Vo vnútri ich však nájdeme na anatomických sedadlách Recaro. Okrem toho sú v kabíne použité špecifické obklady a nechýba volant s hrubším vencom potiahnutým kožou.

Samozrejme, hlavným špecifikom novinky bude motor. O použití známeho prepĺňaného štvorvalca so zdvihovým objemom 2,3 litra prakticky niet pochýb. Otázkou zostáva jeho naladenie, teoreticky by mohlo ísť o rovnaký výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 440 Nm ako v prípade typu Mustang EcoBoost. Presné číslo sa asi dozvieme až pri samotnom predstavení hot-hatchu.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia