ikona

Novinky Ford Focus ST: Do ponuky sa vracia kombi

Foto: Ford

17.5. 11:22 Rodinne orientovaný model by mal disponovať 608-litrovým batožinovým priestorom a ponúkne benzínový alebo naftový motor.

Segment športovo ladených kombi nie je obsadený ktovieako husto. Nájdeme v ňom luxusné autá ako je Audi RS6 Avant či Porsche Panamera Sport Turismo, ale tiež niekoľko dostupnejších modelov. Praktickým variantom Wagon roky disponoval aj Ford Focus ST a teraz sa do ponuky vracia. Samozrejme, už na základe novej generácie es-téčka prezentovanej pred tromi mesiacmi.

Focus ST bude aj v tejto generácii dostupný s dvomi karosériami
Focus ST bude aj v tejto generácii dostupný s dvomi karosériami
Zdroj: Ford

Navonok neprináša ďalšie vyhotovenie kompaktu nič nové. Kombík prezentovaný v červenej farbe dostal rovnaké dielce bodykitu ako hatchback, výnimkou sú akurát komponenty v zadnej časti. Veľký strešný spojler i nárazník zastrešujúci dvojicu okrúhlych výfukových koncoviek však štylisticky idú v stopách menšieho modelu. Rovnako ako kolesá, ktoré sú nezmenené.

Zmeny nečakáme ani v interiéri, ktorý by mal obsahovať anatomicky tvarované sedadlá Recaro, upravený volant s hrubým splošteným vencom či odlišnú radiacu páku. Fotografie prednej časti kabíny však Modrý ovál nezverejnil. Ukázal akurát batožinový priestor, ktorému športový charakter nijak neuškodil. Mal by teda ponúkať objem 608 litrov (resp. 1 653 l po sklopení zadných sedadiel).

Zatiaľ nie je jasné, koľko sa za objemnejší zadok má priplácať
Zatiaľ nie je jasné, koľko sa za objemnejší zadok má priplácať
Zdroj: Ford

Tak ako hatchback má byť aj kombi dostupné s dvomi pohonnými jednotkami. Zákazníci si budú môcť vyberať medzi 2,3-litrovým benzínom EcoBoost dosahujúcim výkon 206 kW (280 k) a naftovým štvorvalcom z radu EcoBlue produkujúcim najviac 140 kW (190 k). Oba agregáty dopĺňa štandardne šesťstupňový manuál. No je tu aj alternatíva, dvojspojka so siedmimi stupňami.

Dynamické parametre nepoznáme, no očakávame ich jemné zhoršenie spôsobené vyššou hmotnosťou. Tá pravdepodobne ovplyvní aj jazdné vlastnosti. Samozrejme, podvozok auta vo verzii ST Wagon je špecificky nastavený a ponúka viacero jazdných režimov. Nechýbajú ani silnejšie brzdy. Slovenský importér zatiaľ neprezradil, koľko si za takýto Focus plánuje pýtať.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia