Ford Focus Active Wagon

Novinky Ford Focus Active aj s karosériou kombi

Foto: Ford

1.12. 2018 11:01 Model pripravený na výlety mimo spevnených povrchov sa začína predávať na nemeckom trhu, dostupný je so štvoricou motorov.

Aprílový debut štvrtej generácie populárneho kompaktu Focus bol nečakane bohatý. Ford vykročil proti zaužívaným zvykom a vozidlo predstavil rovno s dvomi karosériami a kvartetom rôznych vyhotovení. Medzi nimi sa objavil aj terénne oblečený variant Active. Debutoval neštandardne vo forme hatchbacku, no teraz prichádza aj s tradičnejšou karosériou kombi.

Terénne orientovaný Focus je dostupný v dvoch formátoch
Terénne orientovaný Focus je dostupný v dvoch formátoch
Zdroj: Ford

Rodina vozidla nižšej strednej triedy tak obsahuje dva varianty, s ktorými sa netreba báť opustiť asfalt. Wagon svojim vyhotovením kopíruje menšieho brata. Disponuje dizajnovo identickým bodykitom, ktorý obsahuje tmavé nelakované plasty i viaceré strieborné detaily. Kombík debutoval s odlišnou farbou karosérie a diskami kolies. Štandardom sú sedemnástky s obutím 215/55 R17, no dostupné majú byť aj osemnásťpalcové exempláre.

Pri jarnej premiére spomínal Modrý ovál väčšiu svetlú výšku, teraz už bol konkrétnejší. Vpredu pribudli oproti klasickému modelu rovné tri centimetre. Vzadu je rozdiel ešte väčší, ide o presne 34 mm. Vozidlo disponuje špecificky nastaveným podvozkom. Okrem troch klasických jazdných režimov (Normal, Sport, Eco) ponúka aj módy Slippery a Trail určené pre podmienky náročnejšie na trakciu. Vodiči ich teda využijú najmä mimo spevnených povrchov.

Systém 4x4 sa nekoná, Ford sa musí spoľahnúť na elektroniku
Systém 4x4 sa nekoná, Ford sa musí spoľahnúť na elektroniku
Zdroj: Ford

Focus Active Wagon má z pásov fabriky schádzať so štyrmi motormi. Najlacnejší model využije známy litrový trojvalec EcoBoost s výkonom 92 kW (125 k), alternatívou bude agregát rovnakej konfigurácie s objemom 1,5 litra a maximom 110 kW (150 k). Pre priaznivcov nafty si Ford prichystal 1,5-litrový štvorvalec EcoDiesel dosahujúci 88 kW (120 k) a dvojliter naladený na 150 koní.

Zákazníci si budú môcť zvoliť medzi šesťstupňovým manuálom alebo automatom s ôsmimi stupňami, s pohonom všetkých kolies rátať netreba. Ceny jednotlivých verzií pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme. Na nemeckom sa už vozidlo dá objednať: terénne štylizované kombi je tam dostupné od 26 500 eur, kým za hatchback vo vyhotovení Active zaplatia záujemcovia o 1 200 eur menej.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia