Pred necelým mesiacom Ford potvrdil zastavenie výroby modelu Mondeo v USA. Preferencie zákazníkov sa v posledných rokoch presunuli na SUV. Segment, v ktorom sa nachádza Mondeo, klesá už roky a od roku 2000 sa podľa automobilky znížil dopyt asi o 80 %.

Ford v novom zmýšľaní predstavil Evos, ktorý kombinuje SUV a estetiku rodinného automobilu v snahe obsadiť väčší podiel na trhu. Nový model stavil na výrazné línie a svalnatejšiu prednú a bočnú stranu, podobne ako pri Mustangu Mach-E. Evos má ale na rozdiel od elektromobilu tenšie svetlomety a odlišný svetelný podpis, ktorý prechádza celou šírkou automobilu.

Ford Evos
Zdroj: Ford

Tie najpozoruhodnejšie zmeny sa udiali vo vnútri. Obrazovka Fordu má obrovskú dĺžku 1,1 metra v štýle nového BMW iDrive. Pod sklom sa nachádza 12,3-palcový digitálny kokpit a 27-palcová obrazovka infotainmentu zo 4K rozlíšením, ktorá siaha takmer po dvere spolujazdca.

Nová technológia bude jedným z charakteristických rysov modelu určeného k plneniu novej stratégie firmy. Z toho istého dôvodu by mal infotainment obsahovať prvého osobného virtuálneho asistenta značky, ktorý ponúkne autonómne riadenie 2 úrovne.

To, že crossover Evos nahradí európske a americké Mondeo, sa doteraz považovalo za samozrejmosť. Teraz spoločnosť Ford na Twitteri oznámila, že plány na predaj Evosu mimo čínsky trh nemá. Spoločnosť však toto vyjadrenie mohla vydať v súvislosti s názvom modelu.

Ford Evos
Zdroj: Ford

Celosvetový marketing Evosu pod iným názvom by dával zmysel, jeho dizajn, veľkosť a technológia by si našli priaznivcov aj v Európe. Je viac ako nepravdepodobné, že Ford nezaplní prázdne miesto po odchode Mondea do dôchodku. Nemožno teda vylúčiť, že crossover čoskoro zaujme svoje miesto a nájde si cestu aj k nám. Možno by sa opäť volal Mondeo.