Ford Puma je späť vo forme mestského crossoveru segmentu B

Novinky Ford dnes začína na Slovensku predávať crossover Puma: Poznáme ceny i úrovne vybavenia

Foto: Ford

12.2. 16:05 Pod kapotou sa objaví výhradne prepĺňaný benzínový trojvalec EcoBoost, má však tri rôzne naladenia. Zákazníci môžu rátať so štyrmi verziami vozidla.

Na popularitu segmentu B-SUV uprostred minulého roka reagoval Ford, už dlhší čas predávaný typ EcoSport doplnil atraktívnejším súrodencom so staronovým menom Puma. Pod svetlami frankfurtského autosalóna debutoval aj vo vrholnom variante Titanium X. Teraz sa novinka dostáva na cesty, s čím pri nej možno rátať?

Práve dnes začína lokálny importér tento crossover na Slovensku predávať. Poznáme preto tuzemské ceny i úrovne vybavenia, ako aj paletu motorov. Pod kapotou sa objaví výhradne prepĺňaný benzínový trojvalec 1.0 EcoBoost. Má však tri rôzne naladenia, pričom všetky poháňajú predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Automat v cenníku nefiguruje.

Zákazníci si budú môcť vybrať medzi dizajnom ST-Line alebo Titanium.
Zákazníci si budú môcť vybrať medzi dizajnom ST-Line alebo Titanium.
Zdroj: Ford

Základom ponuky je variant dosahujúci výkon 92 kW (125 k) a krútiaci moment 170 Nm. O stupeň vyššie stojí agregát s prívlastkom mHEV, čo znamená elektrickú asistenciu prinášajúcu maximum 210 Newtonmetrov. Okrem lepšej dynamiky tu možno rátať s nižšou spotrebou. Mikrohybridný systém štandardne využíva špičková odroda trojvalca, ktorá má parametre 114 kW (155 k) a 220 Nm.

Slovenskí zákazníci môžu rátať so štyrmi verziami vozidla. Na výber je terénne štylizovaný model Titanium a variant ST-Line so športovejším dizajnom, pri oboch možno siahnuť po bohatšie vybavených kúskoch nesúcich prívlastok X. Najlacnejší exemplár stojí bežne 21 490 eur. Oproti súperom je to veľa, celkom iný je však aj zoznam zahrnutých prvkov.

Drahšie verzie môžu okrem iného rátať aj s digitálnym prístrojovým štítom.
Drahšie verzie môžu okrem iného rátať aj s digitálnym prístrojovým štítom.
Zdroj: Ford

Ford nebude v tomto prípade ponúkať žiadne „holé-bosé“ autá. Už v základe tak možno rátať so 17-palcovými ľahkozliatinovými kolesami, automatickými diódovými svetlami, početnými bezpečnostnými asistentmi, zadnými parkovacími senzormi, tempomatom, manuálnou klimatizáciou, navigačným systémom či bezdrôtovým nabíjaním telefónu. To je naozaj slušné.

Vyššie verzie ponúkajú osemnástky, bezkľúčové štartovanie, digitálny prístrojový panel, automatickú klimatizáciu či prémiové ozvučenie B&O. Viaceré spomínané prvky si možno zvoliť za príplatok aj pri nižších modeloch, niektoré nemá ani najdrahší variant. Extra môžu byť full-LED svetlá, devätnásťpalcové kolesá, elektrické piate dvere, panoramatická strecha či vyhrievané predné sedadlá.

Veľkou devízou typu Puma je nadpriemerne veľký batožinový priestor.
Veľkou devízou typu Puma je nadpriemerne veľký batožinový priestor.
Zdroj: Ford

Puma prichádza do predaja aj v akciovej verzii First Edition, ktorá nemá špičkový trojvalec. Vo veľkej miere pritom kopíruje verziu Titanium. A predáva sa tiež s prívlastkom Plus, ktorý je viac-menej zameniteľný za písmeno X. Zopár rozdielov vo vybavení sa nájde. No odlišná je tiež cena, základ je v tomto prípade na úrovni 18 690 eur a „pluskový“ mikrohybridný model stojí najmenej 20 590 eur.

Slovenské ceny štandardných modelov Puma i uvádzacej verzie First Edition.
Slovenské ceny štandardných modelov Puma i uvádzacej verzie First Edition.
Zdroj: Ford
Diskusia  ()

Video

Diskusia