Fisker Ocean.

Novinky Fisker prezradil viac o elektrickom SUV Ocean: Tesle chce konkurovať aj dynamikou

Foto: Fisker

24.1. 13:24 Novinka kalifornskej firmy má disponovať head-up displejom integrovaným do čelného skla a vďaka zasúvateľnému zadnému oknu umožní prevoz surfu. V špičkovej verzii vraj na 60 míľ za hodinu zrýchli pod tri sekundy.

Pred nástupom elektromobility neunikli ani športovo-úžitkové vozidlá. Na dnešnom trhu nájdeme viacero batériou poháňaných modelov a počas najbližších rokov ich počet ešte výrazne stúpne. Do boja sa chce zapojiť aj Henrik Fisker. Dánsky dizajnér nedávno oživil svoju vlastnú značku, ktorou podpísal elektrický sedan EMotion. Teraz je na rade SUV.

Automobilka sídliaca v USA ohlásila prípravu tohto produktu vlani v marci, začiatkom novembra ho vo veľkej miere virtuálne odhalila. Publikovala však len niektoré technické parametre. Napríklad dĺžku 4 640 mm, ktorá naznačuje podobné rozmery ako má mať Tesla Model Y. Pre vozidlo známe ako Ocean bude asi najväčší súper. A nielen preto, že obe autá sa majú montovať v štáate Kalifornia.

Na kalifornskom SUV bude možné otvoriť až osem rôznych okien.
Na kalifornskom SUV bude možné otvoriť až osem rôznych okien.
Zdroj: Fisker

Začiatok predaja avizuje Fisker až na druhú polovicu budúceho roka, napriek tomu teraz o elektrickom SUV prezradil opäť o niečo viac. Dozvedeli sme sa napríklad výšku 1 615 mm či nadštandardnú šírku 1 930 milimetrov. A tiež priemer nápadne veľkých kolies: štandardne majú mať ráfiky 20 palcov, za príplatok budú až 22-palcové disky.

Do minimalistického interiéru nechal ambiciózny výrobca nahliadnuť verejnosť na výstave CES, kde sa odohrala svetová premiéra prototypy. Aktuálne zdôrazňuje prítomnosť head-up displeja integrovaného do čelného skla. Spomína tiež 16-palcovú obrazovku infotainmentu, ktorú má doplniť prístrojový panel s uhlopriečkou 9,8 palca.

Pýchou interiéru je použitie množstva recyklovaných materiálov.
Pýchou interiéru je použitie množstva recyklovaných materiálov.
Zdroj: Fisker

Do skladačky sa pridal objem batožinového priestoru. Bežne má ponúkať 566 litrov, po zložení zadných sedadiel by malo byť k dispozícii 1 274 l. Zaujímavosťou je otváranie tretích bočných skiel a zasúvacie okno piatych dverí umožňujúce prevoz surfu. Aj z tohto je jasné, že Fisker cieli najmä na mladšie ročníky.

Medzi doteraz nepublikované informácie možno zaradiť fakt, že okrem avizovanej štvorkolky bude novinka dostupná aj v základnej verzii s pohonom jednej nápravy. Pravdepodobne pôjde o zadnú. Výkon takéhoto vyhotovenia nepoznáme, v prípade najslabšieho variantu so systémom 4x4 hovorí automobilka o porcii vyše 225 kW (306 k).

Fisker Ocean ponúkne aj „ultravýkonný“ model, ktorého parametre sa máme dozvedieť v roku 2021. Kalifornská firma však avizuje zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) pod tri sekundy. SUV z pera dánskeho dizajnéra chce teda Tesle konkurovať aj dynamikou, pričom hanbiť sa nemá ani za dojazd. Tlačová správa opäť potvrdzuje použitie 80 kWh batérie prinášajúcej akčný rádius až 300 míľ (483 km).

Ocean sa má okrem Spojených štátov predávať aj v Európe.
Ocean sa má okrem Spojených štátov predávať aj v Európe.
Zdroj: Fisker

V tlačovej správe automobilka opakuje, že podľa nej pôjde o najekologickejšie auto na trhu. Zdôrazňuje prítomnosť solárnej strechy a interiér využívajúci množstvo recyklovaných materiálov. Druhý život tu našli plastové fľaše, rybárske siete či gumený odpad z výroby pneumatík.

Dnes už poznáme aj plánovanú cenu elektrického SUV. Fisker naň prijíma rezervácie vo výške 250 dolárov (225 eur), pričom Ocena plánuje prenajímať i predávať. V základnej verzii by mal Ocean v Spojených štátoch stáť 37 499 dolárov (33 810 eur). Po odrátaní daňového bonusu pri kúpe takéhoto modelu má najnižšie priečka klesnúť tesne pod magickú hranicu 30-tisíc v americkej mene, sumy týkajúce sa Európy zatiaľ nepoznáme. No príchod elektromobilu na starý kontinent je pravdepodobne spečatený.

Video

Diskusia