Utajenie pripravovaných noviniek je v dnešnej dobe veľmi náročné, mnohé spoznávame dlhé mesiace pred premiérou. Fiat Tipo patrí medzi čerstvé príklady. Už v prvej polovici apríla sme priniesli uniknuté zábery, ktoré okrem iného odhalili prípravu verzie s terénnym vzhľadom. Oficiálny debut omladeného vozidla prišiel v týchto dňoch po vyše polročnej odmlke.

Lacný kompakt je teda po facelifte, v rámci ktorého dostal upravenú masku chladiča so zjednodušeným logom. S ňou susedia upravené svetlomety dostupné v LED verzii. Zmenil sa tiež predný nárazník a automobilka oprášila paletu diskov kolies, na výber majú byť ráfiky s priemerom 16 alebo 17 palcov. Balík zmien završujú diódy v koncových svetlách.

Svetlá výška vyhotovenia Cross je väčšia o asi 4 centimetre.
Svetlá výška vyhotovenia Cross je väčšia o asi 4 centimetre.
Zdroj: Fiat

Tipo má naďalej trojicu karosérii. Na výber je sedan, kombi a hatchback, pričom posledný menovaný variant dostal v rámci modernizácie zvýšený model Cross. Od vozovky je o zhruba 4 centimetre ďalej než klasický exemplár. Okrem toho má klasickú terénne štylizovanú bižutériu. Teda špecifické disky kolies a bodykit obsahujúci ochranné plasty čiernej alebo striebornej farby, medzi ktoré spadajú spätné zrkadlá aj strešné lyžiny.

Interiér novej verzie obsahuje svojské čalúnenie s podpísanými operadlami predných sedadiel. Popritom prešiel rovnakými úpravami, aké absolvovali aj ostatné verzie. Znamená to prístrojový panel tvorený 7-palcovým displejom a aktuálnejší infotainment Uconnect 5 disponujúci obrazovkou s uhlopriečkou 10,25 palca. Retuš zasiahla volant a radiacu páku. Taliani neobišli ani vybavenie, rozšírilo sa na poli komfortu i bezpečnosti.

Digitálnym prístrojovým panelom už disponuje aj Fiat Tipo.
Digitálnym prístrojovým panelom už disponuje aj Fiat Tipo.
Zdroj: Fiat

Fiat má modernejšiu techniku aj pod kapotou. Doterajší neprepĺňaný štvorvalec s objemom 1,4 litra a maximom 70 kW (95 k) je minulosť, nahradil ho litrový trojvalcový agregát s turbom. Predchodcu prekonáva výkonom 74 kW (100 k) a najmä krútiacim momentom 190 Nm. Ten je dostupný už od 1 500 ot./min., pričom atmosféra mala najviac 127 Nm až pri 4 500 otáčkach.

Silnejšia prepĺňaná jedna-štvorka z ponuky vypadla, benzín je teda len jeden. V prípade nafty nastala opačná situácia. Tipo má prepracovaný 1,6-litrový diesel Multijet dostupný v dvoch naladeniach: namiesto verzie dosahujúcej 88 kW (120 k) si možno zvoliť variant so špičkou 70 kW (95 k) alebo 96 kW (130 k). Všetky motory spĺňajú normu Euro 6d. Fiat zatiaľ neprezradil, ako sa zmeny odrazia na cenách.