Novinky Fiat Chrysler zvoláva 1,1 milióna áut, lebo ľudia sú nechápaví

25.4. 2016 4:00 Mnoho nových áut s automatickou prevodovkou nemá žiadne mechanické prepojenie medzi radiacou pákou a prevodovkou.

Koncern Fiat Chrysler sa rozhodol, že zvolá 1,1 milióna vozidiel. Dôvodom je pre niektorých mätúca radiaca páka automatickej prevodovky.

To znamená, že tvar či umiestnenie páky môže byť prakticky ľubovoľné. Preto Mercedes-Benz umiestňuje páku pod volant, Citroen niekedy nad volant, niekedy v podobe tlačidiel na stredovú konzolu, BMW má len joystick, Honda a Toyota zas využívajú páky s netradičným tvarom. Hlavným rozdielom medzi rokmi používanými pákami je, že sa mnohé po zaradení rýchlosti vrátia do pôvodnej polohy. Podobnou cestou sa u niektorých áut vybral aj koncern Fiat Chrysler.

 
Fiat Chrysler zvoláva 1,1 milióna áut, lebo ľudia sú nechápaví
 Radiaca páka z Jeep Grand Cherokee (model pre USA)

Nejakým zázrakom sú však ich zákazníci zrejme menej chápaví ako u iných značiek. Existuje totiž niekoľko prípadov, kedy si majitelia mysleli, že ich auto je v inej polohe ako v skutočnosti bolo. To viedlo k samovoľnému pohybu auta a spolu k 41 zraneniam. (doplnené: dostali sme pripomnienku, že dotyčná radiaca páka v Jeepe Grand Cherokee mala problém s nejasným cvaknutím pri volení rýchlostí, čo mohlo viesť k zvoleniu nesrpávneho režimu).

Úpravy pre zamedzenie tomuto problému spočívajú v pridaní agresívnejšieho zvukového upozornenia a prevodovka sa pri otvorených dverách automaticky prepne do polohy P. Zvolávanie sa týka niektorých modelov Dodge Charger (2012 - 2014), Chrysler 300 (2012 - 2014) a Jeep Grand Cherokee (2014 - 2015). Všetky disponujú 8 stupňovou automatickou prevodovkou ZF.

Nás fascinuje hlavne, že podobne to má už roky BMW (poloha P sa aktivuje len tlačidlom) a nikto sa zatiaľ nesťažoval. Zrejme tu hrá dôležitú rolu americký trh.

Zdroj: daniel krnáč
Diskusia  ()

Video

Diskusia