Ostatné dni sú prvé po útlme spôsobenom koronavírusom, počas ktorých automobilky doslova chŕlia veľké novinky. Už sme spoznali napríklad Mercedes-Benz triedy S, Škodu Enyaq iV, Rolls-Royce Ghost či omladený Peugeot 3008. Na facelift teraz láka aj Hyundai, modernizáciou totiž prešiel crossover Kona. Zmeny sa dotkli všetkého od dizajnu až po podvozok.

Hyundai Kona po facelifte.
Hyundai Kona po facelifte.
Zdroj: Hyundai

Faceliftovanú Konu na ulici spozná bez problémov aj laik, najmä pri pohľade spredu. “Tvár” automobilu je kompletne prepracovaná a nesie kompletne nové full-LED svetlá. Profil sa takmer nemenil, vzadu došlo len na malé retuše - dotkli sa taktiež predovšetkým osvetľovacej techniky. Kabína, ktorá sa vo všeobecnosti považuje za vydarenú, bude teraz atraktívnejšia vďaka digitálnemu prístrojovému štítu či väčšiemu širokouhlému centrálnemu displeju infotainmentu. Obidve obrazovky majú zhodne uhlopriečku 10,25”.

Pri faceliftoch to nebýva zvykom, no tu išli konštruktéri poriadne do hĺbky. Podľa oficiálnych informácií sa okrem nastavenia dorazov zadných tlmičov menila aj konfigurácia stabilizátorov smerom ku komfortnejším jazdným vlastnostiam. Vylepšenia sa mali dotknúť i riadenia.

Hyundai Kona N Line po facelifte.
Hyundai Kona N Line po facelifte.
Zdroj: Hyundai

Hyundai v rámci polčasovej modernizácie Kony neobišiel ani pohonné jednotky. Na vrchole palety sa nachádza vylepšený motor 1.6 T-GDI Smartstream spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a s výkonom 145 kW (198 k). Tento štvorvalec  je dostupný vo verziách s pohonom predných aj všetkých kolies.

Pre zníženie spotreby dostal nový model Kona 48-voltovú mild hybridnú technológiu. Štandardne tvorí súčasť 1,6-litrového naftového motora Smartstream s výkonom 100 kW (136 k) a dodáva sa v spojení so 7-stupňovou prevodovkou DCT (7DCT) alebo so 6-stupňovou “Inteligentnou manuálnou prevodovkou” (6iMT), na požiadanie aj s pohonom všetkých kolies. Za príplatok sa 48-voltová technológia mild hybridná technológia a prevodovka 6iMT dodávajú aj v spojení s 1,0-litrovým benzínovým motorom T-GDI Smartstream s výkonom 88 kW (120 k).

Hyundai Kona po facelifte.
Hyundai Kona po facelifte.
Zdroj: Hyundai

Prevodovka iMT sa prvýkrát predstavila v nových modeloch i30 a i20. Namiesto mechanického prepojenia ovláda spojku elektronika. Systém iMT dokáže odpojiť motor od prevodovky v momente, keď vodič pustí plynový pedál, čím šetrí palivo a motor sa môže prepnúť do režimu plachtenia na voľnobehu. Motor sa po stlačení plynového alebo brzdového pedála s pomocou mild hybridného štartér generátora opäť naštartuje na rovnakom prevodovom stupni.

Benzínový motor 1.0 T-GDI Smartstream sa v prípade voľby bez mild hybridnej technológie môže dodávať so 7-stupňovou dvojspojkovou alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Hyundai Kona po facelifte.
Hyundai Kona po facelifte.
Zdroj: Hyundai

Facelift Kony sa dotkol aj hybridnej verzie. Tento pohon naďalej pozostáva z 1,6-litrového motora GDI a elektromotora s celkovým výkonom 104 kW (141 k). Systém využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon predných kolies. Elektromotor s výkonom 32 kW (43 k) čerpá energiu z 1,56 kWh lítiovo-polymérovej batérie.

Hyundai Kona N Line po facelifte.
Hyundai Kona N Line po facelifte.
Zdroj: Hyundai

Veľkou novinkou je v prípade faceliftu príchod verzie N Line, ktorá má tvoriť medzistupeň medzi chystanou ostrou Konou N a bežným modelom. Ako obyčajne, prím tu hrajú úpravy dizajnu, medzi ktoré patrí napríklad kompletne prepracovaná čelná maska, špeciálny nárazník s aerodynamickým “lízatkom” či 18” disky kolies. Vnútri tu môžete nájsť napríklad červené prešívanie a niekoľko ďalších detailov. V Európe by sa mali omladené Kony začať ukazovať pred koncom tohto roka.