Neslýchané sa stalo skutočnosťou. Ferrari, automobilka odjakživa známa malými športovými autami, sa zviezla na vlne popularity SUV a prišla s modelom Purosangue. "Čistokrvné" Ferrari sa ale spolieha na overenú techniku a dizajnérsky jazyk, ktorý už z diaľky hovorí o svojom talianskom pôvode.
Napnutý biceps na štyroch kolesách. Aj tak sa dá na prvý pohľad charakterizovať prvé SUV zo stajne v Maranelle. Vpredu dominujú úzke, dynamicky pôsobiace svetlomety, ktorých horná hrana nápadne pripomína Ferrari Roma.
Zdvihnuté Ferrari 812
Veľké otvory v nárazníku naznačujú, čo sa ukrýva pod prednou kapotou: nič menej, ako obrovský, plnokrvný vidlicový dvanásťvalec. Ferrari skrátka siahlo po tom najlepšom, čo aktuálne ponúka v rámci "bežných" modelov. Výkon 724 koní, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3, 3 sekundy, tesne cez 10 sekúnd na 200 km/h a maximálka 312 km/h.
Ak sú vám tieto parametre povedomé, máte pravdu. V podstate ide o zdvihnuté gétečko Ferrari 812 Superfast. Teda až na pár drobností: plnohodnotné 4 miesta na primerane veľký batožinový priestor a o niečo ľahšie nastupovanie pre zadných pasažierov pomocou proti sebe otvárajúcich sa dverí po vzore Rolls-Royce.
Pozrite si oficiálne fotografie Ferrari Purosangue v galérii
Len pre pripomenutie, ide o 6,5-litrovú V12 so 65-stupňovým zovretím valcov a mazaním so suchou skriňou. Červené pole otáčkomera sa začína na 8250 otáčkach za minútu, o 2000 otáčok skôr je k dispozícii plných 716 Nm krútiaceho momentu.
Osemstupňová dvojspojková prevodovka je umiestnená na zadnej náprave pre čo najlepšie rozloženie hmotnosti (49:51 pred:zad) a prevodový stupeň zaradí len za 200 milisekúnd. Purosangue pritom s hmotnosťou 2 173 kilogramov aj napriek karbónovej streche nie je ľahkým autom.