Ferrari Purosangue je výkladnou skriňou technológií automobilky. Koniec koncov, je to prvý štvordverový sériový model a zároveň jeden z posledných s atmosférickou V12. Je tiež prvým, ktorý využíva modulárnu platformu vyvinutú pre hybridný pohon. No zďaleka najzaujímavejší je systém, ktorý vo Ferrari nazývajú FAST: systém aktívneho pruženia.
Prvé skutočne aktívne tlmiče?
V snahe poskytnúť najlepšiu kvalitu jazdy a ovládateľnosť pre sovje prvé SUV (alebo dvihnutý Grand Tourer ak chcete) sa Ferrari obrátilo na Multimatic a ich systém TrueActive Spool Valve (TASV). Purosangue je prvým modelom, ktorý využíva technológiu kanadskej firmy, ktorá sľubuje maximálny výkon, stabilitu a jazdný komfort – to všetko bez kompromisov.
Multimatic TASV chce znovuobjaviť možnosti a schopnosti podvozku v moderných vozidlách. Tvrdí, že existujúce pasívne a adaptívne tlmiče sú reaktívne systémy, ktoré reagujú na vstupy vodiča a stav vozovky. Oproti tomu tlmiče TASV sú údajne skutočne aktívne – schopné reagovať v predstihu na základe očakávaní stavu vozovky a jazdných manévrov.
48V elektromotory
Každý tlmič tlmiča vybavený riadiacim modulom, ktorý prijíma priame príkazy z riadiacej jednotky vozidla. Dáta sú vyhodnotené pomocou akcelerometrov na základe jazdného režimu a štýlu jazdy. Tlmiče potom optimalizujú nastavenie tak, aby dosiahli optimálny výkon a jazdný komfort jeho pasažierov.
O samotné nastavenie tlmičov sa starajú vodou chladené 48V elektromotory bez komutátora, ktoré pomocou špeciálnej skrutky kontinuálne upravujú nastavenie jednotlivých tlmičov, ako tuhosť či výšku. Systém je navyše optimalizovaný tak, aby zaberal čo najmenej miesta a bol čo najľahší.
"TrueActive Dampers boli vytvorené s cieľom inovovať systém odpruženia tak, aby dokázali poskytnúť také nastavenie, aké potrebuje vodič, pneumatiky a vozidlo ako celok na dosiahnutie optimálneho výkonu a stability ďaleko za hranicami toho, čo je možné s elektronicky adaptívnymi a poloaktívnymi systémami," povedal Raj Nair, prezident a COO spoločnosti Multimatic.