Ferrari F8 Spider.

Novinky Ferrari predstavilo dva roadstery: Otvorený dvanásťvalcový model prichádza po polstoročí

Foto: Ferrari

10.9. 7:34 Talianska automobilka prináša modely F8 Spider a 812 GTS, oba majú pevnú skladaciu strechu a porovnateľné dynamické parametre. Cenou sa však nepochybne budú odlišovať.

Ženevský autosalón je tradičným miestom odhaľovania noviniek Ferrari a ročník 2019 nebol v tomto smere výnimkou. Svetoznáma značka tam odhalila model F8 Tributo. Najnovšia evolúcia dvojdverového superšportu s centrálne uloženým osemvalcom debutovala vo forme kupé, uvedenie otvorenej verzie ale bolo len otázkou času. Tá nakoniec neprichádza sama. Načasovanie jej premiéry by naznačovalo prítomnosť vo Frankfurte, ale nie je to pravda.

Ferrari F8 prichádza po niekoľkých mesiacoch aj so skladacou strechou.
Ferrari F8 prichádza po niekoľkých mesiacoch aj so skladacou strechou.
Zdroj: Ferrari

Maranello v týchto dňoch predstavilo dva roadstery digitálnou formou, bez pevnej strechy sa okrem ef-osmičky ukázal aj nový variant typu 812 označený písmenami GTS. O ňom sa už hovorilo dlhšie. Takýto sériový produkt prichádza po polstoročí, v ostatných rokoch totiž autá tohto razenia vyrábali iba v prísne limitovaných množstvách. Tentokrát však pôjde o štandardnú súčasť portfólia.

Ferrari F8 Spider nemalo čím prekvapiť. Je evolúciou predchodcov označených číslami 458 a 488, pričom základná koncepcia sa prakticky nemenila. Platí to aj pre skladaciu strechu. S ňou možno pracovať do rýchlosti 45 km/h, pričom pohyb jedným smerom trvá 14 sekúnd.

Automobilka zatiaľ nepovedala, koľko si zákazníci za Spider priplatia.
Automobilka zatiaľ nepovedala, koľko si zákazníci za Spider priplatia.
Zdroj: Ferrari

Úprava karosérie priniesla očakávané zvýšenie hmotnosti. Talianska automobilka hovorí o hodnote 1 400 kilogramov, no ide o číslo platné pre suchý stav so všetkými dostupnými karbónovými dielcami. Oproti kupé je tu teda nejakých 70 kg navyše. Okrem zvršku sa tvary vozidla nijak výraznejšie nemenili, pričom v porovnaní s predchodcom má tento Spider mať o 10 percent lepšiu aerodynamiku.

Pohon zabezpečuje dvakrát prepĺňaný benzínový osemvalec so zdvihovým objemom 3,9 litra. Dosahuje najvyšší výkon 530 kW (720 k) a krútiaci moment 770 Nm, čo stačí na zdolanie stovky za 2,9 sekundy. To je rovnaký údaj ako pri kupé. Kilá navyše vidieť pri disciplíne 0-200 km/h, ktorá trvá 8,2 sekundy. Znamená to hendikep štyri desatiny. Najvyššie tempo je opäť netradične zhodné, ide o úroveň 340 km/h. Cena rovnaká určite nebude.

Na rozdiel od starších roadsterov s V12 bude model 812 GTS sériový.
Na rozdiel od starších roadsterov s V12 bude model 812 GTS sériový.
Zdroj: Ferrari

Ešte drahší bude bez akýchkoľvek pochybností model 812 GTS. Pri ňom sa špekulovalo o druhu strechy, nakoniec sa aj tu objavil skladací plech. Aj jemu trvá práca 14 sekúnd s limitom do 45 km/h. Jeho prítomnosti bola prispôsobená zadná časť, ktorá obsahuje aerodynamické hrby za sedadlami a zasúvateľné zadné okno. Oproti kupé je prepracovaný aj difúzor.

Otvorený dvanásťvalcový model má pod prednou kapotou nedotknutý  6,3-litrový agregát s atmosférickým plnením, ktorý na zadné kolesá posiela krásnych 588 kW (800 k) a 718 Nm. Šprint na 100 km/h má tomuto roadsteru trvať menej než 3 sekundy. Dvojnásobok mu zaberie 8,3 sekundy, konečná stanica je niekde nad úrovňou 340 km/h.

Aj v tomto prípade siahlo Maranello po pevnej skladacej streche.
Aj v tomto prípade siahlo Maranello po pevnej skladacej streche.
Zdroj: Ferrari

Dynamika je teda porovnateľná so slabším modelom F8 Spider. Dôvodom je vyššia hmotnosť dvanásťvalcového auta, presné číslo ale Ferrari nepovedalo. Počkať si musíme aj na cenu. Talianska automobilka si ju zatiaľ necháva pre seba, rovnako ako v prípade osemvalcového príbuzného.

Video

Diskusia