V okolí talianskeho Maranella bolo možné v ostatnom čase vídať maskované prototypy modelu Portofino, najlacnejšieho tamojšieho produktu. Testovacie vozidlá naznačovali prípravu polčasových zmien. Na ne sme nakoniec nečakali dlho, kabriolet absolvoval retuš takmer presne tri roky od svojej premiéry. V rámci nej dostal prívlastok M znamenajúci Modificata.

Navonok prešlo Ferrari iba decentnou modernizáciou. Dostalo preštylizovaný predný nárazník s odlišnou výplňou masky chladiča a väčšími otvormi po jej stranách, ktorý obsahuje v bočnej časti zárez nadväzujúci na blatníky. Obligátnou záležitosťou bola výmena kolies. Zadok je takmer nedotknutý, hoci nárazník je spolu s výfukovými koncovkami upravený.

V interiéri takmer niet o čom hovoriť. Taliani zmenili paletu povrchových materiálov a farieb, okrem toho aktualizovali infotainment. Drobnou úpravou prešiel multifunkčný volant. Konkrétne otočný ovládač jazdných režimov Manettino, na ktorom pribudol najostrejší mód Race. V rámci faceliftu automobilka upravila niektoré elektronické systémy i paletu vybavenia.

Interiér kabrioletu zostal v rámci faceliftu takmer nedotknutý.
Interiér kabrioletu zostal v rámci faceliftu takmer nedotknutý.
Zdroj: Ferrari

Najväčšie úpravy sa týkali technickej stránky. Pod kapotou kabrioletu sa objavil silnejší 3,9-litrový osemvalec, ide o prepracovanú pohonnú jednotku z kupé Roma. Naladenie agregátu s plochou kľukovou skriňou je zachované. Dosahuje teda výkon 456 kW (620 k) a krútiaci moment 760 Nm, pričom spolu s ním dostal otvorený model aj osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku namiesto doterajšej skrine so siedmimi stupňami.

Klasické zrýchlenie na stovku sa zlepšilo len kozmeticky, namiesto pôvodného 3,5-sekundového údaju teraz Ferrari hovorí o čase 3,45 sekundy. V disciplíne 0-200 km/h však došlo k výraznému zlepšeniu. Portofino na to doteraz potrebovalo 10,8 sekundy a teraz mu stačí o celú sekundu menej. Najvyššie tempo presahuje 320 km/h. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, aký mali úpravy vplyv na cenu.