Viaceré prestížne značky počas ostatných rokov znásobili svoju produkciu, čo negatívne ovplyvnilo exkluzivitu ich áut. Zároveň to zvýšilo dopyt po limitovaných edíciách i špeciáloch navrhovaných na objednávku. Ďalší takýto unikát predstavilo v ostatných dňoch Ferrari, v poradí ide o 10. model stvorený podľa konkrétnych predstáv budúceho majiteľa.

Čerstvý prírastok v rodine talianskych žrebcov sa volá Omologata. Jeho základom bolo sériové kupé 812 Superfast, z ktorého však navonok zostali len svetlomety a čelné sklo. Všetky ostatné časti karosérie automobilka prepracovala. Týka sa to prednej kapoty, nárazníka i masky chladiča, ktorá má výplň pripomínajúcu Ferrari Roma.

Zmeny neobišli ani dvere, vrátane vonkajších kľučiek. No najzaujímavejšia je zadná časť. Okno nahradili trojdielne “žalúzie”, s ktorými susedí výrazný integrovaný spojler a duo veľkých okrúhlych svetiel namiesto pôvodnej štvorice. Jemne upravený je nárazník obsahujúci difúzor a kvarteto výfukových koncoviek. Čerešničkou na torte je špecifické dvojfarebné lakovanie s motívom pretekárskych čísel, pričom so schémou ladia aj pneumatiky Pirelli.

Dizajn zadnej časti talianskeho kupé je výrazne prepracovaný.
Dizajn zadnej časti talianskeho kupé je výrazne prepracovaný.
Zdroj: Ferrari

Motoršportom zaváňa taktiež interiér obsahujúci modré sedadlá čalúnené kombináciou kože a džínsoviny, do ktorých sa pasažieri pripútavajú pomocou štvorbodových bezpečnostných pásov. Kokpitu inak vládne čierna farba. Výnimkou sú niektoré kovové dielce a nahrubo nalakované časti evokujúce súťažné modely z čias dávno minulých.

O technickej stránke sme sa nedozvedeli nič. No pravdepodobne zostala zachovaná, čo znamená prítomnosť vysokotáčkového 6,5-litrového dvanásťvalca s výkonom 588 kW (800 k). Na zadné kolesá ho posiela sedemstupňová dvojspojka. Sériový model zrýchli na stovku za 2,9 sekundy a dosiahne tempo 340 km/h, čo úprava karosérie asi výrazne nezmenila.

Srdcom špeciálu je nabrúsený atmosférický dvanásťvalec.
Srdcom špeciálu je nabrúsený atmosférický dvanásťvalec.
Zdroj: Ferrari

Ferrari Omologata bolo postavené pre náročného európskeho zákazníka, pričom projekt vznikal niečo cez dva roky. Aká bola jeho cena? Napriek absencii oficiálnej čiastky ho asi môžeme bez problémov označiť za automobil, ktorý stál milióny. Maranello si za predchádzajúce diela tohto druhu vždy nechalo zaplatiť sedemcifernú čiastku.