ikona

Novinky Ferrari F8 Tributo: Evolúcia pokračuje

Foto: Ferrari

2.3. 18:15 Nástupca osemvalcového modelu 488 GTB prichádza s technikou limitovaného špeciálu Pista a má aj podobne riešenú prednú časť.

K najobletovanejším expozíciám na ženevskom výstavisku zvykne patriť stánok Ferrari. Talianska značka tam často odhaľuje dôležité novinky a tohtoročný autosalón nebude výnimkou. Premiéru si tam odbije kupé F8 Tributo. Ide o superšport s centrálne uloženým osemvalcom, ktorý v portfóliu nahrádza model 488 GTB predstavený pred štyrmi rokmi.

Ferrari prinesie do Ženevy nový osemvalcový superšport
Ferrari prinesie do Ženevy nový osemvalcový superšport
Zdroj: Ferrari

Napriek odlišnému označeniu je evidentné, že debutant z Maranella priamo vychádza zo svojho predchodcu. Jeho korene zasa treba hľadať v nositeľovi mena 458 Italia. Evolúcia teraz pokračuje a prináša kompletne prepracovanú karosériu. Zachovaný zostal prakticky len skelet.

Športovec má upravené diódové svetlomety, nad ktorými sú malé kanáliky chladiace brzdy. Predná časť svojimi tvarmi pripomína limitovaný špeciál 488 Pista. Podobným štýlom využíva prúdenie vzduchu a aj vďaka otvoru na kapote dosahuje vozidlo o 15% väčší prítlak než kupé 488 GTB. Spoločným rysom je vysúvateľné zadné krídlo. Pod ním sa nachádza klasická dvojica kruhových svetiel, zaujímavým prvkom je zadné okno so štrbinami odkazujúcimi na legendárne Ferrari F40.

V interiéri pribudol malý displej pred spolujazdcom
V interiéri pribudol malý displej pred spolujazdcom
Zdroj: Ferrari

Dvojmiestna kabína superšportu si ponechala svoju architektúru, no väčšina použitých dielcov sa zmenila. Najvýraznejším rozdielom je použitie turbínových výduchov klimatizácie namiesto hranatých. Na strane spolujazdca pribudol malý displej, automobilka okrem toho upravila viaceré ovládače a použila ešte väčšie radiace pádla za volantom. Vyrobené sú z uhlíkových vlákien.

Technická stránka priamo nadväzuje na ostrý model 488 Pista. Uprostred kupé pracuje vidlicový benzínový osemvalec s objemom 3,9 litra a dvojicou turbodúchadiel, ktoré z neho dokážu vytlačiť maximálny výkon 530 kW (720 k) pri osemtisíc otáčkach. Krútiaci moment dosahuje vrchol 770 Nm. Prevodovku automobilka nešpecifikovala, no s veľkou pravdepodobnosťou ide opäť o sedemstupňovú dvojspojku. Samozrejmosťou je pohon zadných kolies.

Uprostred kupé pracuje 3,9-litrový biturbo osemvalec
Uprostred kupé pracuje 3,9-litrový biturbo osemvalec
Zdroj: Ferrari

Oproti predchodcovi je Ferrari F8 Tributo o štyridsať kíl ľahšie, automobilka preň uvádza suchú hmotnosť 1 330 kilogramov. V porovnaní s limitovaným špeciálom Pista je to o pol metráku viac. Odrazilo sa to na jemne horších dynamických parametroch: šprint na stovku novinka zvládne za 2,9 sekundy a dvojnásobnú métu dosiahne 7,8 sekundy od štartu. Maximálna rýchlosť auta je 340 km/h.

Spomedzi najdôležitejších čísel Ferrari vynechalo cenu. Nie je vylúčené, že ju prezradí počas živého odhalenia superšportu na ženevskom autosalóne. Oproti predchodcovi bude asi o niečo vyššia. Už teraz je pritom jasné, že časom sa dočkáme aj drahšej otvorenej verzie.  

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia