Audi RS 5 Coupé.

Novinky Facelift radu Audi A5 završujú špičkové modely, čo všetko sa na nich zmenilo?

Foto: Audi

12.12. 2019 13:08 Omladené modely dostali modernejšie LED svetlá a upravené nárazníky, okrem toho disponujú širšími blatníkmi. Objavil sa aj odkaz na ikonu menom Quattro.

V prvej polovici septembra zverejnilo Audi detaily týkajúce sa osvieženia modelového radu A5. Všetky tri karosárske varianty prešli viacerými úpravami dizajnu, ale dostali aj lepší infotainment a modernejšiu techniku. Zásadnou zmenou bola výmena motora verzie S5. Benzín nahradila v Európe mikrohybridná nafta, čo sa mnohým fanúšikom nepáčilo. V prípade úplného vrcholu sa ale nič také neudialo.

Facelift celej rodiny aktuálne završujú špičkové modely, ktoré nesú označenie RS 5. Čo všetko sa na nich zmenilo? Počet variantov nie, dostupné je opäť klasické kupé i päťdverový Sportback. Kabriolet pri druhej generácii tohto typu najostrejšie vyhotovenie nemá. Tým sa líši od svojho predchodcu, aktuálne je vrcholom otvorenej karosérie es-päťka.

Nemecká automobilka najvýraznejšie upravila tvár svojho športovca.
Nemecká automobilka najvýraznejšie upravila tvár svojho športovca.
Zdroj: Audi

Obe omladené autá dostali zníženú a rozšírenú masku chladiča, ktorú na hrane kapoty lemujú štrbiny odkazujúce na ikonu známu ako Audi Quattro. Modifikovaný gril dopĺňa inak štylizovaný nárazník. Svetlá majú modernejšiu LED architektúru, čo platí aj o koncových kúskoch. Vzadu došlo k zmene difúzora. Ten lemujú veľké ovály výfukových komínov, typický znak rodiny RS.

Pre najostrejšie autá z Ingolstadtu sú charakteristické tiež široké blatníky. Tie sú po modernizácii ešte masívnejšie, pribudnúť tu malo celých 40 mm. Balík zmien završujú prispôsobené prahy a nové disky kolies. Štandardom sú devätnástky, za príplatok možno siahnuť po 20-palcových ráfikoch. Opciou je tiež podvozok s adaptívnymi tlmičmi a hydraulickými stabilizátormi.

Pod prednou kapotou zostal šesťvalec, ktorý používa aj Porsche.
Pod prednou kapotou zostal šesťvalec, ktorý používa aj Porsche.
Zdroj: Audi

Interiéru sa zásadnejšie rezy vyhli, podobne ako v štandardných verziách. Hlavným chodom bol nový infotainment MMI s 10,1-palcovým dotykovým displejom. Ani pod kapotou nemožno hovoriť o väčších zmenách. Naďalej sa tam nachádza 2,9-litrový dvakrát prepĺňaný šesťvalec, ktorý dosahuje výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Tento motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá silu posiela na všetky štyri kolesá. Pohon katapultuje model RS 5 Coupé i príbuzný liftback na stovku za 3,9 sekundy. Najvyššie tempo oboch variantov je štandardne 250 km/h, obmedzenie ale možno na želanie posunúť na úroveň 280 km/h.

Na nemeckom trhu stojí omladené Audi RS 5 najmenej 83 500 eur.
Na nemeckom trhu stojí omladené Audi RS 5 najmenej 83 500 eur.
Zdroj: Audi

Technika auta ponúka viac možností nastavenia ako doteraz. Okrem známych jazdných režimov disponuje aj módmi RS1 a RS2, ktoré sa dajú personalizovať podľa svojho gusta. A nastaviť si jednotlivo odozvu motora, rýchlosť prevodovky, fungovanie systému quattro či tuhosť tlmičov. Ide teda o riešenie dobre známe z blízkej konkurencie.

Nemecká automobilka omladené modely RS 5 začína práve teraz ponúkať vo viacerých európskych krajinách. Na domácom trhu si za ne pýta najmenej 83 500 eur, bez ohľadu na karosériu. Takmer identickú sumu si doteraz účtoval v základe slovenský importér. Aktualizovaný cenník zatiaľ nezverejnil, no významnú úpravu ceny vzhľadom na rozsah faceliftu neočakávame.

Video

Diskusia