Tempo vývoja vo svete kompaktných SUV je také šialené, že nikdy nie sme ďaleko od nového debutu – a ďalším autom, ktoré sa zameria na vrchol svojej triedy, bude Hyundai Kona druhej generácie. Druhá Kona by sa do predaja mala dostať začiatkom budúceho roka a vývojové prototypy sa už testujú v zamaskovanej forme po celom svete. Neraz ich už zachytili špionážni fotografi.

Rovnako ako v prípade modelu Niro sesterskej značky Kia, je pravdepodobné, že pripravovaná Kona prejde na najnovšiu platformu K3 skupiny Hyundai Motor Group a prinesie väčšiu praktickosť.

Priebežný svetelný pás bude aj vzadu. Časť svetelnej techniky bude tiež dolu pri blatníkoch, ako je to v prípade prvej generácie. Horné svetlá však budú oveľa užšie.
Zdroj: Andrei Avarvarii

V ponuke budú benzínové, plne hybridné (žiadne mild skoro hybridy) a plne elektrické modely, pričom Kona HEV bude využívať 1,6-litrový benzínový štvorvalec a 1,32 kWh batériu, ktorá napája elektromotor. Výkon hybridného systému bude 141 koní.

Hyundai momentálne vo svojej Kone neponúka pohonné ústrojenstvo plugin hybrid a zrejme to bude aj prípad nového auta – na rozdiel od Kie. Pokračovať však bude plne elektrickou verziou.

Popri firemnom crossoveri Bayon a väčšom SUV Tucson je tu priestor pre rast modelu Kona, čo ukazujú aj zamaskovane prototypy.
Zdroj: Auto Bild

Kona Electric by mala v porovnaní so súčasným automobilom mierne zvýšiť kapacitu batérie, a to zo 64 kWh na 64,8 kWh, pričom napája prednú nápravu motor s výkonom 204 koní (bez zmeny oproti súčasnému modelu).

Samotný akumulátor sa nebude rozmerovo meniť, ale stúpne jeho využiteľnosť. Lepší akumulátor, vylepšenie efektivity rekuperácie, lepšia aerodynamika a ďalšie opatrenia by mali zvýšiť dojazd na 460 kilometrov.

Viac obrázkov Kony si pozrite v galérii

Popri malom crossoveri Bayon a väčšom SUV Tucson je tu priestor aj na rast Kony. Nové auto ponúkne zväčšenie priestoru v kabíne a praktickosť, pričom objem batožinového priestoru sa zväčší z 332 litrov na viac ako 400 litrov v hybridnom modeli.

Kona získa aj výraznejší nový dizajn. Náš exkluzívny obrázok ukazuje, ako by to mohlo vyzerať s LED svetelným pruhom cez celú šírku, ktorý sa nachádza tesne pod líniou zatvorenia kapoty. Pixelové svetlá sa objavia až v krajných častiach nárazníka, čím sa ďalej rozvinie dizajn delených svetlometov použitý na pôvodnom modeli. Toto riešenie sa nám javí ako uhladenejšie.

Kona nemá a ani nebude mať plugin hybrid.
Auto Bild

Výraznú premenu dostane Kona vnútri, kde sa objavia mnohé z prvkov, ktoré sme prvýkrát videli na Ioniqu 5. Napríklad otočný volič prevodovky. Vyššie výbavové verzie dostanú dvojicu 10,25-palcových displejov, ktoré budú vzdušnejšie sedieť na vrchnej časti prístrojovej dosky. Viac v zornom poli vodiča. Prvé špionážne zábery však ukazujú, že stále budú existovať fyzické klávesové skratky pre hlavné funkcie systému, čo je pre ovládateľnosť auta za jazdy len dobré.

Kona prvej generácie sa vyrába od roku 2017. Elektrická sa začala v Európe predávať o rok neskôr. Facelift prišiel v roku 2020.
Zdroj: Auto Bild

Prvá generácia Kony prišla v roku 2017 a druhá bude mať debut v roku 2023. Logika hovorí, že dvojka svoj životný cyklus zavŕši niekedy koncom desaťročia, ale už dnes vieme, že ju nenahradí tretia generácia.

Ako prednedávnom naznačil výkonný viceprezident pre produktovú stratégiu Thomas Schemera, náhrada za Konu bude nosiť označenie Ioniq. Podľa veľkosti by to mal byť Ioniq 3. Ten už bude v čisto elektrickej ére – ak napokon tá éra vôbec príde. Z tohto uhla pohľadu je Kona druhej generácie posledným modelom s týmto názvom a zároveň posledným s hybridným pohonným systémom.

Súčasná hybridná Kona stojí 26 790 eur, dvojka bude drahšia. Ale Hyundai isto pripraví aj uvádzaciu akciu.