Bezpečnostné hodnotenia sa stali bežnou súčasťou automobilového sveta, pričom v našich končinách je autorita v tejto oblasti organizácia Euro NCAP. Tá používa roky profilovaný systém bodov a hviezdičiek. Okrem štandardných hodnotení sa občas rozhodne vyzdvihnúť modely, ktoré prinášajú čosi navyše. Aktuálne sa takejto pocte môže tešiť Volkswagen.
Tohtoročnú sezónu začína medzinárodné združenie práve tým, že po šesťročnej pauze opäť udeľuje svoje špeciálne ocenenie. Nemecký gigant ho dostal za komunikačnú technológiu známu ako Car-to-X. Slúži na okamžitú výmenu informácií medzi jednotlivými vozidlami, ale tiež časťami infraštruktúry. Okrem bestselleru menom Golf ňou majú sériovo disponovať aj elektromobily rodiny ID. spolu s mnohými ďalšími budúcimi produktmi koncernu.
Euro NCAP vyzdvihuje súčasť Local Hazard Warning, teda funkciu upozorňujúcu na bezprostredné riziko v danej oblasti. Dokáže teda vysielať alebo prijímať informácie o dopravnej nehode, odstavenom aute, prácach na ceste, prekážke či ďalších situáciách vyžadujúcich si zvýšenú pozornosť šoféra. Využíva na to bezdrôtový kanál WLAN, konkrétne variant známy ako ITS-G5.
Aktuálnu verziu systému testovala organizácia ADAC na nemeckých cestách v rôznych situáciách a podľa odborníkov priniesla správne a včasné upozornenia. Technológia má ale aj svoje obmedzenia. Aktuálne funguje len nad rýchlosťami 80 km/h, svoje využitie teda nájde na okresných cestách alebo diaľnici. V mestskom prostredí zatiaľ pracovať nemá. Euro NCAP však podotýka, že práve mimo neho sa zväčša stávajú najvážnejšie nehody.
Komunikačné rozhranie bude z fabriky deaktivované, pre nariadenia vyplývajúce zo smernice GDPR musia vodiči jeho používanie najprv schváliť. Následne zostane štandardne aktivovaný. Ale nie natrvalo, na želanie možno Car-to-X kedykoľvek vypnúť. No napríklad v prípade hustej hmly môže bezdrôtová technológia výrazne prispieť k zníženiu rizika.