Mercedes-EQ dopĺňa do svojho portfólia luxusných elektromobilov vlajkovú loď medzi športovo-úžitkovými modelmi, typ EQS SUV. Ako napovedá už samotný názov, e-SUV má veľa spoločné s limuzínou EQS, ktorú som nedávno testoval. 

Mercedes-EQ EQS SUV.
Zdroj: Mercedes-EQ

V niekoľkých ohľadoch SUV klasický sedan rozhodne zatieni, napríklad priestrannou kabínou, v ktorej sa usadí až sedem cestujúcich. S dĺžkou 5 125 mm šírkou 1 959 mm a výškou 1718 mm elektromobil len mierne zaostáva za aktuálnou triedou GLS, ktorá na dĺžku meria 5 207 mm. Naopak, trieda GLS je užšia (- 3 mm), no zasa vyššia (+105 mm).

Vzhľadom na elektrickú povahu športovo-úžitkového EQS sa však dá očakávať, že ponúkne podobne štedrý vnútorný priestor. Veď napríklad rázvorom (3 210 mm) o 75 mm prekonáva aj GLS. Svoje o dimenzovaní kabíny hovorí aj objem batožinového priestoru - 645 l pri päťmiestnej verzii a 565 litrov pri sedemmiestnej verzii. Po sklopení operadiel sedadiel vzadu sa prepravná kapacita zvýši na 2 100 l.

Mercedes-EQ EQS SUV.
Zdroj: Mercedes-EQ

Mercedes-EQ deklaruje v cykle WLTP pre EQS SUV spotrebu elektrickej energie v rozmedzí od 18,6 kW do 24,0 kWh/100 km (v závislosti od verzie). Najúspornejší variant, zadnokolka s označením “450+”, sľubuje dojazd na úrovni 536 až 660 km, pri silnejších štvorkolkách sa dojazd odhaduje na 507 až 613 km. Špičkové vyhotovenie “580 4Matic” má k dispozícii 400 kW (544 k) a 858 Nm.

Mercedes-EQ EQS SUV.
Zdroj: Mercedes-EQ

Mercedes-EQ zatiaľ nešpecifikoval kapacitu akumulátora, no pravdepodobne bude pochádzať z limuzíny EQS a teda ponúkne čistú kapacitu na úrovni 107,8 kWh. Teoreticky by však mohla byť aj mierne zvýšená, brutto kapacita akumulátora 120 kWh ešte ponúka priestor na vyladenie. Vozidlo zvláda maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom na úrovni 200 kW, v prípade potreby by teda malo byť na adekvátnej stanici nabité v priebehu 31 minút.

Mercedes-EQ EQS SUV.
Zdroj: Mercedes-EQ

Aj EQS SUV, podobne ako EQS či trieda S, dostáva zadnú nápravu schopnú 10° vytočenia kolies. Základom však bude “iba” 4,5 stupňový uhol. Ďalším výrazným prvkom SUV bude palubovka typu Hyperscreen či špeciálny off-roadový jazdný režim, ktorý mení správanie elektrického pohonu i vzduchového podvozka. O svetlej výške vozidla však Mercedes-EQ zatiaľ neinformoval. Viac detailov sa pravdepodobne dozvieme pri prvých jazdách s automobilom.

Mohlo by vás zaujímať: